65 afirmacji pomocnych w staraniach o utratę wagi

65 afirmacji pomocnych w staraniach o utratę wagi Motywacja

Ile razy próbowałeś schudnąć lub obiecywałeś sobie, że to zrobisz? Zwracanie uwagi na to, co jesz, i regularne ćwiczenia fizyczne są trudniejsze, niż się wydaje. Niestety, często zapominamy, że utrata wagi zaczyna się w głowie. Dieta bez odpowiedniego sposobu myślenia nie przyniesie sukcesu na dłuższą metę.

Dlatego właśnie przygotowaliśmy listę afirmacji na odchudzanie, które pomogą Ci uzyskać ciało, jakiego pragniesz i na jakie zasługujesz.

Dlaczego afirmacje są ważne dla utraty wagi?

Wiele osób czuje się uwięzionych w swoim ciele i chce schudnąć. Jednak proces ten nie jest prosty. Jeśli próbowałaś już schudnąć, wiesz, jak wygląda walka. Odmawianie sobie ulubionych potraw i napojów oraz zmuszanie się do ćwiczeń jest nie tylko wyczerpujące fizycznie, ale także emocjonalnie.

Łatwo jest się poddać po kilku dniach, tygodniach lub miesiącach. Ale gdy tylko wracamy do starego stylu życia, waga podąża za nami i wracamy do punktu wyjścia. Zazwyczaj zdajemy sobie sprawę, dlaczego tak się dzieje; brak konsekwencji w działaniu, opuszczanie ćwiczeń na siłowni i nieuleganie słodyczom, które dostaliśmy na Gwiazdkę, to tylko kilka przykładów. Dziesiątki takich prób prowadzą do wyczerpania, utraty pewności siebie, niepokoju, lęku i złości.

Podczas gdy spożywanie odpowiedniej żywności i aktywność fizyczna są uważane za najważniejsze elementy odchudzania, aspekt psychologiczny jest często zaniedbywany. Jeśli masz negatywne myśli na temat procesu odchudzania, nie utrzymasz dyscypliny i skupienia potrzebnych do jego kontynuowania. Zamiast tego będziesz tworzyć zły obraz siebie i określać się jako niezasługującą na uwagę, co może prowadzić do poważniejszych problemów psychologicznych.

Zanim więc schudniesz fizycznie, musisz pozbyć się ciężaru psychicznego, który nosisz w sobie. Destrukcyjne wzorce myślowe, niechęć do własnego ciała i brak wiary w siebie nie doprowadzą Cię do celu. Zamiast tego, aby skutecznie schudnąć, należy stworzyć pozytywny obraz zdrowej żywności i nawyków związanych z ćwiczeniami. Najważniejsze jest jednak zapewnienie siebie, że jesteś w stanie osiągnąć wszystko, co sobie zamierzysz.

Jednym z najskuteczniejszych sposobów na osiągnięcie tego celu jest stosowanie afirmacji na odchudzanie. Afirmacje to krótkie zdania, które powtarzasz sobie, aby pomóc sobie w pokonaniu różnych wyzwań i zmianie sposobu myślenia. Możesz pomyśleć, że brzmi to niedorzecznie; mówienie sobie, że chcesz schudnąć, nie sprawi, że schudniesz.

Aby afirmacje odniosły sukces, muszą być osobiste i realistyczne. Nie możesz na przykład powiedzieć: „W ciągu najbliższych pięciu dni schudnę 50 kilogramów”, a potem być rozczarowanym, gdy tak się nie stanie. Zamiast tego musisz przeprogramować swój mózg tak, by odnosił się do utraty wagi jako do pozytywnego doświadczenia.

Korzyści płynące z afirmacji są naukowo udowodnione. Konsekwentne stosowanie afirmacji w celu wyobrażenia sobie pozytywnych scenariuszy uruchamia te same obszary w mózgu, które zostałyby uruchomione, gdyby te scenariusze rzeczywiście się wydarzyły. Dzięki odpowiednim afirmacjom możesz zwiększyć swoją pewność siebie, zacząć prowadzić zdrowszy tryb życia, oprzeć się chęci złamania diety i nauczyć się kochać ćwiczenia. Dodatkowo, te mantry pomogą Ci zaakceptować swoje ciało takim, jakie jest, dzięki czemu unikniesz obsesji na punkcie utraty wagi.

Przygotowaliśmy listę 65 afirmacji, które pomogą ci wczuć się w proces odchudzania i poczuć się dobrze w swoim ciele.

65 afirmacji pomocnych w staraniach o utratę wagi

65 afirmacji dla utraty wagi

  1. Uwielbiam uczucie, które towarzyszy mi po ćwiczeniach.
  2. Robię małe kroki w kierunku sukcesu.
  3. Nie dbam o to, jak inni postrzegają moje ciało.
  4. Akceptuję swoje ciało i dostrzegam jego piękno.
  5. Dokonuję właściwych wyborów, mając na uwadze swoje zdrowie.
  6. Najważniejsze jest moje zdrowie fizyczne i psychiczne.
  7. Lubię jeść owoce i warzywa.
  8. Nie można na mnie wywierać presji ani zmuszać mnie do odchudzania.
  9. Czuję się dobrze we własnej skórze.
  10. Aktywność fizyczna napędza moje ciało.
  11. Poświęcam czas na zastanowienie się, zanim ulegnę zachciankom.
  12. Nie jestem impulsywny; władza jest w moich rękach.
  13. Wybieram jedzenie, które jest dobre dla mojego organizmu.
  14. Jestem zdeterminowany, by osiągnąć swoje cele.
  15. Kiedy zdrowo się odżywiam, czuję się sprawny i pełen energii.
  16. Nie porównuję się z innymi, mam swoją własną drogę.
  17. Lubię spędzać czas na łonie natury.
  18. Mój poziom energii wzrasta za każdym razem, gdy robię wdech.
  19. Jedzenie, które wybieram, odżywia moje ciało.
  20. Nie jem impulsywnie.
  21. Liczba na wadze nie definiuje tego, kim jestem.
  22. Jem powoli, aby dać organizmowi czas.
  23. Prawidłowo przeżuwam pokarm, aby wspomóc proces trawienia.
  24. Moje ciało pragnie pełnowartościowych pokarmów.
  25. Nie rywalizuję z innymi osobami, które chcą się odchudzać.
  26. Wybory żywieniowe, których dokonuję, są zgodne z moim ostatecznym celem: utratą wagi.
  27. Piję wystarczającą ilość wody, aby utrzymać mój metabolizm na właściwym poziomie.
  28. Jestem świadoma, że odchudzanie wymaga czasu.
  29. Odchudzam się, ponieważ tego chcę.
  30. Nawet gdy osiągnę swój cel, będę nadal zdrowo się odżywiać.
  31. Kiedy patrzę w lustro, widzę zdrową osobę.
  32. Uwalniam się od presji i stresu związanego z odchudzaniem.
  33. Nie mam negatywnych myśli związanych z tym procesem.
  34. Jestem w stanie osiągnąć wszystko, czego chcę.
  35. Wiem, że dyscyplina i wytrwałość są niezbędne w procesie odchudzania.
  36. Nie tylko tracę na wadze, ale też poprawiam swój styl życia.
  37. Moje ciało jest niesamowite.
  38. Jestem silna i zdrowa.
  39. Mam wsparcie ze strony rodziny i przyjaciół.
  40. Mam wszystko, co potrzebne, aby osiągnąć moje cele.
  41. Moje ciało potrzebuje zdrowej żywności i ćwiczeń.
  42. Mam cele związane ze zdrowym stylem życia.
  43. Zawsze jestem życzliwy dla swojego ciała.
  44. Każdego dnia zauważam swoje postępy.
  45. Picie wody sprawia mi przyjemność.
  46. Lubię tworzyć zdrowe nawyki, które będę stosować przez całe życie.
  47. Utrata wagi przychodzi mi z łatwością.
  48. Podoba mi się, że moje ciało staje się silniejsze.
  49. Podoba mi się to, co widzę w lustrze.
  50. Moje zdrowie jest dla mnie priorytetem.
  51. Lubię odpowiednio dbać o swoje ciało i umysł.
  52. Czuję się fantastycznie w swojej skórze.
  53. Pozbywam się stresu, który wywołuje u mnie impulsywne jedzenie.
  54. Nie jestem uzależniony od niezdrowego jedzenia.
  55. Ćwiczenie stało się częścią mojej codziennej rutyny.
  56. Wiem, że mogę to zrobić.
  57. Wszystko, co spożywam, uzdrawia moje ciało.
  58. Jestem dumny z moich postępów.
  59. Jestem zdeterminowany i skoncentrowany.
  60. Kocham siebie.
  61. Jestem wdzięczny za moje ciało.
  62. Odczuwam potrzebę spożywania pożywnych posiłków.
  63. Z każdym dniem jestem o krok bliżej mojego celu.
  64. Jestem pełen optymizmu i wytrwałości.
  65. Mam to!

Jak używać afirmacji w procesie odchudzania?

Afirmacje mogą być potężnym narzędziem do osiągnięcia pożądanej wagi. Przyjrzyjmy się, jak możesz je wykorzystać.

Zapisz je

Znajdź afirmacje dla utraty wagi, które Ci się podobają i zapisz je na karteczkach samoprzylepnych. Następnie umieść je w widocznych miejscach:

  • Drzwi lodówki
  • Mikrofalówka
  • Samochód
  • Portfel
  • Torebka
  • Torba gimnastyczna
  • Lusterko

Pomoże Ci to nie tylko utrzymać koncentrację i motywację, ale także zapobiegnie rezygnacji lub zaniedbywaniu rutynowych czynności. Na przykład, umieszczenie afirmacji w portfelu przypomni Ci, by kupować tylko zdrową żywność. Mantry na lustrze pomogą ci zaakceptować swoje ciało takim, jakie jest, i wyeliminować negatywne wzorce myślowe. Wreszcie, słowa umieszczone w torbie na siłownię sprawią, że nabierzesz sił przed ćwiczeniami.

Powtarzaj, powtarzaj, powtarzaj

Zmiany nie zachodzą z dnia na dzień, zwłaszcza jeśli chodzi o utratę wagi. Jeśli chcesz, by afirmacje działały, musisz być wytrwały. Nie poddawaj się, dopóki nie osiągniesz swojego celu. Nawet po jego osiągnięciu używaj afirmacji, aby nadal zwiększać swoją pewność siebie i cieszyć się swoim ciałem.

Małe kroki

Po pierwsze, zastanów się, co jest dla Ciebie najtrudniejsze w procesie odchudzania – może to być zdrowe odżywianie, picie większej ilości wody, ćwiczenia fizyczne lub kochanie swojego ciała. Następnie znajdź afirmacje, które są odpowiednie do Twojej sytuacji. Jeśli te, które widzisz w Internecie, nie pasują do Ciebie, stwórz własne.

Zacznij od powtarzania afirmacji kilka razy dziennie. Nie bój się eksperymentować, by znaleźć to, co najlepiej na ciebie działa. Niektórzy lubią zaczynać zaraz po przebudzeniu, inni robią to podczas lunchu, a jeszcze inni przed pójściem spać. Nie ma idealnego sposobu na stosowanie afirmacji dla wszystkich. Musisz wsłuchać się w swoją intuicję i odkryć, co wydaje Ci się właściwe.

Staraj się powtarzać afirmacje codziennie. Jeśli pominiesz dzień lub dwa, zwłaszcza na początku, możesz poczuć chęć powrotu do starych wzorców. Co najważniejsze, wierz w to, co mówisz. Nie traktuj afirmacji jako obowiązku, który musisz spełnić. Zamiast tego myśl o nich jak o przewodnikach w drodze do sukcesu. Zwróć uwagę na ich znaczenie i pozwól, by w pełni w nie zapadły.

Końcowe przemyślenia na temat afirmacji dla utraty wagi

Bez względu na to, czy zdecydujesz się zastosować afirmacje, które podaliśmy, czy stworzyć własne, pamiętaj, że utrata wagi zaczyna się w twoim umyśle. Osiągniesz swoje cele tylko wtedy, gdy poczujesz się dobrze z tym procesem. Stosując afirmacje na odchudzanie codziennie, znajdziesz się we właściwej sytuacji, a rezultaty przyjdą same.

Oceń ten artykuł
psychologiairozwoj.pl

Adblock
detector