3 sposoby na radzenie sobie ze stresem w pracy i w domu

3 sposoby na radzenie sobie ze stresem w pracy i w domu Zarządzanie stresem

Słyszymy termin „stres” rzucany wokół tak często, możemy nie zdawać sobie sprawy, że ludzie mają na myśli różne rzeczy, gdy omawiają stres. Tylko co to jest stres i co ludzie rozumieją przez ten termin?

Co to jest stres?

Po pierwsze, odpowiedź na pytanie: „Co to jest stres?”. Termin „stres” odnosi się do reakcji, jaką masz w obliczu okoliczności, które zmuszają cię do działania, zmiany lub dostosowania się w jakiś sposób, aby utrzymać się na nogach lub zachować równowagę. (Same okoliczności są znane jako 'stresory’, ale o nich więcej później).

Ta reakcja stresowa, zwana też reakcją walki lub ucieczki, wyzwala wiele mimowolnych zmian w twoim ciele, które dają ci dodatkowy przypływ energii, abyś mógł walczyć lub uciekać od postrzeganych zagrożeń. Była to pomocna reakcja dla nas we wcześniejszych czasach, kiedy większość stresów, z którymi mieliśmy do czynienia, była fizyczna. Ten przypływ energii fizycznej był potrzebny, aby utrzymać nas przy życiu w wielu przypadkach. Obecnie jednak coraz więcej zagrożeń ma charakter psychologiczny – stres w pracy, konflikty interpersonalne itp. – i ta reakcja na stres, która w rzeczywistości może sprawić, że będziemy myśleć mniej jasno, nie zawsze jest konieczna, a nawet pomocna.

Stres chroniczny

Kiedy często spotykasz się z czynnikami stresogennymi i stwierdzasz, że masz niewielką kontrolę nad tymi sytuacjami, narażasz się na przewlekły stres, który może wpłynąć na Twoje zdrowie na wiele negatywnych sposobów. Mieć twój stresową reakcję aktywującą długo i no dostawać twój ciało z powrotem stan relaksować może opodatkowywać twój system, opuszczać ciebie overstimulated i wyczerpany w ten sam czasie. Studia na zdrowiu i stresie pokazują że stres może być przyczynkiem lub czynnikiem przyczyniającym się do praktycznie wszystkich głównych chorób ponieważ chroniczny stres może obniżać odporność.

Podstawy zarządzania stresem

Bez względu na to, co jest źródłem stresu dla Ciebie, istnieją pewne podstawowe kroki, które możesz podjąć, aby zarządzać stresem, którego doświadczasz. Próbuje podchodzić stres od trzech kątów:

1. Szybka redukcja stresu

Podczas gdy szybcy stres relievers no są zupełnym stresem zarządzanie planem w themselves, są znakomitą pierwszą linią obrony przeciw skutek chroniczny stres. To dlatego, że mogą pomóc wyłączyć swoje ciało reakcji na stres i reagować na stresory, które napotykasz ze spokojnego (lub spokojniejszego), bardziej zrelaksowanego miejsca. To pomaga ci skuteczniej radzić sobie z tym, co jest stresem, i zachować zdrowie w tym samym czasie. Wspólne strategie szybkiego łagodzenia stresu obejmują ćwiczenia oddechowe lub wykorzystanie humoru.

2. Zajmij się sytuacją

Ten krok jest nieco bardziej zindywidualizowany, ale zarządzanie stresem jest ważnym kluczem. Jak już wcześniej wspomniano, zestresowani, przytłoczeni ludzie nie zawsze są w najlepszej pozycji do rozwiązywania problemów. Gdy znajdziesz się w spokojniejszym miejscu, możesz pracować nad rozwiązaniem tego, co powoduje stres w twoim życiu.

Stres związany z relacjami? Spróbuj nauczyć się kilku zdrowych strategii komunikacyjnych lub asertywnych umiejętności komunikacyjnych. Stres związany z pracą? Naucz się znajdować satysfakcję w obecnej pracy lub podejmij kroki w kierunku przeniesienia się do nowej. Stres związany z pieniędzmi? Ty możesz obsługiwać to, zbyt, z niektóre stresowymi zarządzania technikami i finansowymi poradami zasobami. Czasami samosabotaż jest w grze i musisz nauczyć się kilku strategii, aby przestać być swoim najgorszym wrogiem).

3. Długoterminowe zarządzanie stresem

Inna ważna część stresu zarządzania planem jest mieć niektóre miarowe aktywność w twój życiu który uzupełnia ciebie i pomaga ciebie zostać bardziej odpornym w obliczu co jest stresem w twój codziennym życiu. Zamiast czekać until ty przytłaczasz stresem, jeżeli ty robisz niektóre stres-relieving aktywność zwyczajem, ty jesteś mniej reaktywny stresory gdy ty doświadczasz one, i ty jesteś sprawnie obchodzić się one gdy ty twarz one. Niektóre z tych nawyków obejmują medytację, ćwiczenia i regularną praktykę zabawy. Możesz również nauczyć się strategii, aby stać się bardziej odpornym emocjonalnie.

Oceń ten artykuł
psychologiairozwoj.pl