6 sposobów na odwrócenie uwagi, jeśli w nocy śni Ci się praca

6 sposobów na odwrócenie uwagi, jeśli w nocy śni Ci się praca Samoświadomość

Jeśli od zawsze masz te same sny związane z pracą, to okazuje się, że nie jesteś sam. To ma sens, prawda? W szkole średniej i na studiach wiele osób wymieniało się opowieściami o tym, jak mieli koszmary, że nie zdali testu lub nie zaliczyli zajęć – lub nawet, że pojawili się na zajęciach, nie zdając sobie sprawy, że finał był tego dnia.

To przychodzi z terytorium doświadczania stresu podczas codziennego życia. Jedno z badań potwierdziło nawet, że ludzie, którzy doświadczają zmartwień lub stresu w życiu codziennym, częściej doświadczają ich w swoich snach.

Stwierdzono również, że im częściej doświadczasz stresu, tym częściej masz sny w ogóle. Ludzie, którzy byli bardziej zestresowani, nie tylko doświadczali więcej snów o stresie związanym z pracą, ale także częściej interpretowali je negatywnie.

Dlaczego mamy sny związane z pracą

Jak zawsze pamiętaj, że twój mózg jest w twojej drużynie. Badanie to wykazało, że celem tych snów jest pomoc ludziom w przetwarzaniu doświadczeń, zarówno negatywnych, jak i pozytywnych, które mają na bieżąco.

Freud postawił nawet hipotezę, że te sny są potencjalnie sposobem umysłu na radzenie sobie z rzeczami, których naprawdę chce uniknąć (ze względu na stres i po prostu ogólną irytację) podczas godzin czuwania.

6 sposobów na odwrócenie uwagi, jeśli w nocy śni Ci się praca

Teoria autodeterminacji

Dwóch badaczy psychologicznych rozbiło trzy podstawowe potrzeby psychologiczne, które mamy, aby czuć się psychologicznie spełnionym. Ogólnie rzecz biorąc, gdy wszystkie te rzeczy są obecne, ludzie są bardziej prawdopodobne, aby czuć się zadowolony i popchnąć się do sukcesu. Te tematy są nie tylko prawdopodobne, aby wpłynąć na psychologiczne samopoczucie ludzi; prawdopodobnie pojawią się w snach.

  • Kompetencja: Odnosi się to do czyjejś potrzeby poczucia skuteczności i zdolności do swoich dążeń. Jest to szczególnie ważne w odniesieniu do pracy, zwłaszcza jeśli zaczynasz nową pracę lub sprawdzasz się po awansie.
  • Autonomia: Każdy chce czuć, że ma poczucie wolności i wyboru, zwłaszcza w miejscu pracy.
  • Pokrewieństwo: Odnosi się to do zdolności ludzi do poczucia, że pasują i odnoszą się do społeczności wokół nich. Podczas gdy większość ludzi ma wiele różnych społeczności (pomyśl o rodzinie, przyjaciołach, klubach itp.), praca jest z pewnością jedną z nich.

Są one szczególnie istotne dla marzeń związanych z pracą, ponieważ praca jest zupełnie innym środowiskiem niż codzienne życie, ale nadal takim, w którym konieczne jest kultywowanie satysfakcji. Pomyśl o tym: każdy chce czuć, że jego współpracownicy odnoszą się do niego, postrzegają go jako kompetentnego i powierzają mu autonomię.

Co mogą oznaczać sny związane z pracą

Zostało dość szeroko zbadane, że wiele typowych snów o charakterze lękowym jest dość uniwersalnych. Znasz te: spadanie, bycie złapanym w ogniu, pływanie, bycie ściganym, bycie nagim lub ubranym nieodpowiednio w miejscu publicznym. Te sny mogą nie tylko odzwierciedlać uczucia bezradności lub niepewności (rzeczy, które są dość powszechne dla wielu osób w stresujących sytuacjach zawodowych), mogą również odzwierciedlać pragnienie podstawowych potrzeb psychologicznych.

  • Jeśli masz sny o byciu złapanym w zamieszaniu, gdy patrzysz na arkusze kalkulacyjne lub swoją listę rzeczy do zrobienia na tydzień, zastanów się, jak zorganizowany czujesz się, gdy jesteś w biurze. Następnie zastanów się, czy jest coś, co możesz zrobić, aby poprawić tę sytuację.
  • Jeśli masz marzenia, że jesteś uwięziony lub utknąłeś, możesz nie czuć, że masz jakąkolwiek autonomię w swoim dniu pracy. Zastanów się, dlaczego tak jest i zobacz, czy są projekty, które możesz wziąć na siebie, które pozostawią cię z poczuciem nieco bardziej spełnionego w tym obszarze.
  • Jeśli masz sny o dopasowaniu się lub niezręcznych sytuacjach społecznych, może to być spowodowane tym, że nie czujesz się akceptowany przez swoich kolegów w pracy. Jest to szczególnie istotne dla osób, które niedawno rozpoczęły nową pracę lub tych, które niedawno otrzymały awans lub przeszły przez znaczącą zmianę w pracy. Rozważ kilka drobnych rzeczy, które możesz zrobić, aby lepiej zintegrować się ze swoją społecznością zawodową.

Jak się zrelaksować przed snem

Biorąc czas, aby prawidłowo zrelaksować się przed łóżkiem może być krytycznym składnikiem niezbędnym do dobrego wypoczynku w nocy.

  • Medytacja: Mindfulness rzeczywiście wykazano, że obniża lęk we śnie, a także pomaga ludziom czuć się bardziej zadowoleni w zakresie psychologicznych potrzeb kompetencji, autonomii i pokrewieństwa. Więc śmiało i rozważyć medytacji przed łóżkiem lub zaciągając pomoc aplikacji medytacji. Cokolwiek trzeba, aby oczyścić swój umysł.
  • Pisanie dziennika: Zapisywanie swoich obaw może pomóc ci uporządkować myśli, abyś nie tłumił ich w sobie. Mogą również pomóc ci lepiej zrozumieć rzeczy, które się wydarzyły i dlaczego. Inna forma dziennikarstwa znana jako „worry dump” lub „brain dump” może być pomocna, jeśli przed snem masz natrętne myśli, stres lub niepokój. Zapisz listę swoich niepokojących myśli, nie przetwarzając ich. Celem jest tylko wyrzucenie ich z siebie, aby pomóc oczyścić umysł do snu.
  • Ogranicz ekspozycję na niebieskie światło: Niebieskie światło odnosi się do światła, które pochodzi z wszystkich urządzeń elektronicznych i może oszukać twój mózg, aby myślał, że nadal jest czas, aby być obudzonym i czujnym. Zamiast wpatrywać się w ekran telefonu, rozważ pisanie dziennika lub czytanie. Upewnij się, że robisz to co najmniej 45 minut przed wskoczeniem do łóżka.

Nawyki dla lepszego snu

Prawda jest taka, że twoje ciągłe marzenia o pracy mogą nie być wynikiem niczego, co jest super oczywiste. Ogólnie rzecz biorąc, ogólne zdrowie równa się wyższej jakości snu. To powiedziawszy, oto kilka innych rzeczy, które mogą pomóc ci w końcu uzyskać dobry sen, na który zasługujesz.

  • Ćwiczenia: Nie tylko ćwiczenia mogą pomóc ograniczyć ogólny niepokój, ale wykazano również, że zwiększają całkowity czas snu u zdrowych osób.
  • Jedz zdrowo: To może brzmieć jak rada, którą otrzymałbyś od swojej mamy, ale może faktycznie wpłynąć na jakość twojego snu. Upewnij się, że unikasz kwaśnych lub cukrowych pokarmów w pobliżu czasu snu.
  • Terapia: W szczególności, terapia prób wyobrażeniowych została zbadana, aby pomóc ludziom, których chroniczne złe sny przerywają ich sen. Pozwala ona na odtwarzanie snów podczas czuwania, podczas którego można pracować nad zmianą narracji na bardziej pozytywną. Terapia poznawczo-behawioralna może być również świetnym sposobem na ustalenie, dlaczego masz te sny i czy są one związane z czymś z twojej przeszłości.

Słowa końcowe

Jeśli twoje sny o pracy są coraz najlepsze z ciebie, wiedz, że istnieją sposoby, aby poprawić swoje ogólne zdrowie psychiczne i wreszcie dostać dobrą noc odpoczynku, że zasługujesz. Kibicujemy ci.

Oceń ten artykuł
psychologiairozwoj.pl

Adblock
detector