Jak codziennie trenować swój mózg i pamięć?

Jak codziennie trenować swój mózg i pamięć? Samoświadomość

Sprawność Twojego mózgu zależy od tego, jak bardzo jest on wykorzystywany. Za każdym razem, gdy robisz coś nowego lub innego, tworzysz nowe ścieżki neuronowe. Te proste sztuczki pomogą dać Twojemu mózgowi trening.

Ćwicz swój mózg

1. Używaj przeciwnej ręki

Spędzaj dzień robiąc rzeczy za pomocą niedominującej ręki. Jeśli jesteś leworęczny, otwieraj drzwi prawą ręką. Jeśli jesteś praworęczny, spróbuj używać kluczy lewą ręką. To proste zadanie sprawi, że Twój mózg ułoży nowe ścieżki i przemyśli codzienne zadania. Noś swój zegarek na przeciwnej ręce, aby przypomnieć ci o przełączeniu.

2. Używaj list tylko jako kopii zapasowej

Listy są świetne, ale możemy stać się zbyt zależne od nich. Zrób listę zakupów, ale potem spróbuj zrobić zakupy bez niej. Użyj listy, gdy już włożysz do koszyka każdy przedmiot, jaki przyjdzie Ci do głowy. Zrób to samo z listami „do zrobienia”.

3. Naucz się numerów telefonów

Nasze nowoczesne telefony pamiętają każdy numer, który do nich dzwoni. Nikt nie pamięta numery telefonów już, ale jest to wielka umiejętność pamięci. Naucz się nowego numeru telefonu każdego dnia.

4. Przygotuj jedną historię każdego dnia

Każdego ranka wymyśl jedną historię, którą będziesz miał gotową do opowiedzenia ludziom. Historia może być o czymś niedawnym lub z twojej przeszłości. Spróbuj wymyślić najbardziej zabawny sposób opowiedzenia tej historii. Jeśli ktoś zadzwoni lub zatrzyma się przy tobie, będziesz miał o czym z nim rozmawiać. Dzięki temu staniesz się bardziej interesujący, ćwicząc jednocześnie swoją pamięć.

5. Zabawy w obserwację

Każdego dnia wybierz konkretną rzecz do obserwacji. Możesz zdecydować się na zwrócenie uwagi na to, co ludzie mają na sobie jednego dnia. Gdziekolwiek pójdziesz i w telewizji, zauważ jak ludzie się ubierają i zastanów się dlaczego pewni ludzie ubierają się tak, a nie inaczej. Daj swojemu mózgowi coś do myślenia. Następnego dnia wybierz coś innego do obserwacji.

6. Idź inną drogą

Jedź lub chodź inną drogą do każdego miejsca, do którego się udajesz. Mała zmiana w rutynie pomaga mózgowi ćwiczyć pamięć przestrzenną i kierunki. Wypróbuj inne boczne uliczki, przejdź przez sklepy w innej kolejności – cokolwiek, co zmieni Twoją trasę.

7. Przerwij rutynę

Rób coś w innej kolejności. Jedz śniadanie na kolację. Załatwiaj sprawy z samego rana. Pij kawę po południu. Wykonuj swoje codzienne zadania w nowej kolejności. Zauważ, jak odczuwasz zmianę i co jest dobre lub złe w nowym porządku.

8. Rozwiąż problem

Udawaj, że zakładasz firmę i zastanów się, jak rozwiązałbyś pewien problem. Co byś sprzedał i komu byś to sprzedał? Kim są twoi konkurenci i jak byś ich pokonał? Daj swojemu mózgowi coś do przeżucia. Następnego dnia udaj, że zakładasz organizację walczącą z głodem – jakie nowe pomysły możesz wymyślić? Baw się rozwiązywaniem problemów, aby stworzyć nowe połączenia w mózgu.

9. Rób listy

Listy są wspaniałe. Tworzenie list pomaga nam kojarzyć przedmioty ze sobą. Zrób listę wszystkich miejsc, do których podróżowałeś. Zrób listę najbardziej obrzydliwych potraw, jakie jadłeś. Zrób listę najlepszych prezentów, jakie dostałeś. Zrób jedną listę każdego dnia, aby pobudzić swoją pamięć i stworzyć nowe połączenia.

10. Przeczytaj książkę

Wybierz książkę na zupełnie nowy temat. Przeczytaj powieść osadzoną w Indiach. Dowiedz się o ekonomii. Istnieje wiele doskonałych popularnych książek non-fiction, które wykonują świetną robotę zabawiając cię podczas nauczania na dany temat. Każdego tygodnia stań się ekspertem w czymś nowym.

Oceń ten artykuł
psychologiairozwoj.pl