4 kroki do dobrego snu z małymi dziećmi

4 kroki do dobrego snu z małymi dziećmi Dzieci

Dobry sen jest istotną częścią dobrego zdrowia – jako rodzic małych dzieci możesz aż za dobrze znać napięcie spowodowane zakłóconym snem. Lynsey Hookway dzieli się czterema wskazówkami, które zwiększą szanse na dobry sen dla Ciebie i Twojego dziecka.

Bycie pozbawionym snu nigdy nie jest przyjemne, ale kiedy pojawiają się stresy sytuacyjne, można się poczuć jak słoma, która łamie grzbiet wielbłąda. Czasami stresujące wydarzenia, takie jak rozpad związku, przeprowadzka czy choroba, mogą pogorszyć sen. Innym razem nie muszą one być przyczyną dramatu sennego, a jedynie dodatkiem do fragmentacji i deprywacji snu.

Oczywiście, nie jest realistyczne oczekiwanie życia wolnego od stresujących wydarzeń, więc posiadanie planu, jak zarządzać sytuacją, może być naprawdę pomocne. Nie mogę prawdopodobnie wiedzieć, jaka jest twoja dokładna sytuacja. Nikt nie ma dramatu w związku, nie ma furgonetki do przeprowadzki, nie ma choroby ani innej katastrofy. Nasze życia są zajęte, złożone i czasami niechlujne. Ale prawdopodobnie wiem, jaki jest nadrzędny problem, który łączy wszystkie trudne sytuacje i dlatego te wskazówki będą miały zastosowanie do Ciebie niezależnie od tego, z jakim scenariuszem się mierzysz.

Widzisz, to co łączy wszystkie wyzwania sytuacyjne to stres. Oczywiście rzecz, która naprawdę pomogłaby, gdy masz dużo na talerzu, to dobry sen! Który może być jedną rzeczą, której nie możesz zrobić. Ale prawda jest taka, że wiele osób przychodzi na ten problem z niewłaściwej strony. Na przykład, wiele osób skupia się na próbach uzyskania ich dziecka do snu, tak, że mogą wszyscy uspokoić się trochę. Ale co jeśli zasugerowałbym, że przerzucasz to na głowę? Zamiast próbować dostawać twój dziecko sen zmniejszać twój stres, próbować skupiać się na utrzymywać spokój, ułatwiać sen.

Tworzenie właściwego środowiska dla snu

Często tłumaczę, że nie można spać z nogą na pedale gazu. Chodzi mi o to, że sen nie występuje w stanie stresu. Prawdopodobnie wiesz, że twoja reakcja stresowa zawsze czeka w tle, gotowa do działania w razie potrzeby podczas sytuacji walki, ucieczki lub zamrożenia. Kiedy zagrożenie lub stres mija, twoje ciało może ustąpić i przejść do stanu „odpoczynku i trawienia” lub stanu przywspółczulnego. Sen występuje w stanie przywspółczulnym, a nie w stanie stresu. Ma to wiele sensu, jeśli się nad tym zastanowić. Gdybyś musiał biec na autobus, uciec z przerażającej sytuacji lub zareagować na to, że ktoś Ci grozi, to nie jest czas na drzemkę.

Problem polega na tym, że kiedy jesteśmy w stresującej sytuacji na dłuższy czas, nasza reakcja stresowa może się uaktywnić na dłużej. Zasadniczo, nasz pedał gazu jest w dół więcej niż ono musi być, zostawiając nas czujący wired, na krawędzi, i niepokój. Ja jest dużo ciężki uspokajać, nigdy umysł sen, gdy jesteśmy w ten stanie. Oznacza to, że prawdopodobnie nie dostaniemy tyle snu – ponieważ uczucie stresu może oznaczać, że nie śpimy martwiąc się. Osiągamy gorszą jakość snu – ponieważ niepokój może zmienić stan snu, jaki osiągamy i pozostawić nas z poczuciem braku świeżości rano, nawet jeśli uda nam się zasnąć. Ale również sama reakcja na stres jest męcząca, więc możemy czuć się bardziej wyczerpani niż zwykle.

Jeśli dodamy do tego budzące się dziecko, sytuacja może osiągnąć punkt krytyczny, ponieważ nasze rezerwy w tym momencie są wyczerpane z powodu niskiej jakości i niewystarczającej ilości snu.

Ale jak takie sytuacje wpływają na dzieci?

Cóż, oczywiście dzieci mogą znaleźć stresujące sytuacje. Ale one również wyczuwają atmosferę i napięcie, a swoje wskazówki czerpią od osób, którym ufają. To właśnie tutaj możemy wywrzeć pozytywny wpływ. Jeżeli ty skupiasz się na próbie dostawać twój dziecko sen, ty możesz no zarządzać je, ponieważ tam są wiele inni czynniki przy grą, no least twój swój stresowy reakcja, i ich. Zamiast tego, jeśli przeniesiesz swój priorytet na próbę uspokojenia zarówno siebie, jak i dziecka, może się okazać, że sen poprawia się bez skupiania się bezpośrednio na śnie. Przynajmniej, ty możesz znajdować że twój dziecko sen stresuje ciebie out mniej.

Niezależnie od tego, czy sen Twojego dziecka pogorszył się w wyniku stresującego wydarzenia życiowego, czy jest mniej więcej taki sam jak zawsze, a Ty zmagasz się z nim bardziej w kontekście sytuacji, istnieje wiele małych zmian, które możesz wprowadzić.

1. Spróbuj znaleźć sposoby na stworzenie spokoju

Spróbuj medytacji, mindfulness, muzyki lub dziennikarstwa. Niektórzy rodzice uważają, że wspólna kąpiel z dzieckiem uspokaja wszystkich. Pracuj nad tym, aby twoje środowisko było kojące i relaksujące. Jesteśmy istotami zmysłowymi, więc wykorzystaj jak najwięcej zmysłów. Wiele osób preferuje przyciemnione oświetlenie, a także przyjemne zapachy i zmniejszenie głośności niepotrzebnych dźwięków w tle.

2. Utrzymuj więź

Dzieci, które są zestresowane i nie śpią, zazwyczaj potrzebują więcej więzi, a nie mniej. Zapewnij im dużo otuchy i czasu dla siebie.

3. Utrzymuj rzeczy znajome i bezpieczne

Kiedy otoczenie jest z konieczności chaotyczne, jak na przykład podczas przeprowadzki, lub przeprowadzki między rodzicami w separacji, należy utrzymywać znajome rutyny i trzymać w pobliżu pocieszające przedmioty. Pomocne może być również posiadanie kilku elementów garderoby o znajomym zapachu.

4. Zmniejszanie małych stresów sytuacyjnych

I no mówi że ty możesz zatrzymywać stresujące rzeczy od być stresujący, ale próbować zmniejszać całkowitego stresu ładunek. Na przykład, upewnij się, że masz przedmioty, których potrzebujesz w pobliżu. Jeżeli ty musisz robić środkowi nocy podróż szpitalowi z dzieckiem który jest chronicznie chory, ja pomaga mieć awaryjną torbę pakującą dla przykładu. Jeśli przeprowadzasz się do domu, miej pod ręką rzeczy, których będziesz potrzebować. Wynajmij pakowaczy, jeśli możesz sobie na to pozwolić – to znacznie zmniejsza stres związany z pakowaniem rzeczy przez kilka tygodni i redukuje chaos do zaledwie 48 godzin.

Nie mogę obiecać, że wszystkie twoje stresy znikną, ale czasami wiedza o tym, na czym skupić nasze wysiłki, może zmniejszyć niepotrzebny stres. Skup się na tych aspektach opieki nad dzieckiem, które są w zasięgu Twojej kontroli, a będziesz mogła odpuścić sobie czynniki, które są trudne lub niemożliwe do zmiany. To może przynieść trochę spokoju i ukojenia w chaosie. Powodzenia!

Oceń ten artykuł
psychologiairozwoj.pl

Adblock
detector