Jak być znowu szczęśliwym

Jak być znowu szczęśliwym Motywacja

Prawdę mówiąc, Twoje „szczęście” to cokolwiek to znaczy dla Ciebie. Oczywiście nie wszyscy się z tym zgodzą, ale należy się tego spodziewać, ponieważ nie ma dwóch takich samych osób.

Znajdowanie nowych sposobów na bycie szczęśliwym

Co to znaczy być szczęśliwym? Istnieje tak wiele pomysłów i perspektyw, jeśli chodzi o bycie szczęśliwym. Z definicji szczęśliwy oznacza charakteryzujący się lub wskazujący na przyjemność, zadowolenie lub radość.

Czy ostatnio czułeś się ogólnie przygnębiony? Co spowodowało tę zmianę? Jak być może już wcześniej słyszałeś, dotarcie do źródła problemu wskaże ci, gdzie powinieneś zacząć pracować nad zmianą.

Najlepszym sposobem na to jest porównanie i kontrast; tak jak robiliśmy to w szkole podstawowej. Ten artykuł pomoże Ci dowiedzieć się, co może przeszkadzać Ci w odnalezieniu szczęścia i dostarczy wskazówek, jak kultywować swoją wersję szczęścia.

Lista porównawcza, aby znaleźć to, co blokuje Twoje szczęście

Zanim wyruszysz w podróż po szczęście, warto sporządzić listę tego, co czyni cię szczęśliwym, a co nie. Po zrobieniu tej listy, lepiej zrozumiesz nad czym musisz pracować, aby przynieść więcej szczęścia i spokoju do swojego życia.

Poniżej znajduje się przykład listy, Twoja może oczywiście wyglądać inaczej niż ta. To jest właśnie pomagać ciebie dostawać zaczynać.

Co czyni mnie szczęśliwym

  • Medytacja.
  • Body positivity.
  • Optymizm.
  • Dobry system wsparcia.
  • Dni dbania o siebie.
  • Uznanie dla zdrowia psychicznego.
  • Pasja do życia.
  • Mniej mediów społecznościowych.
  • Pozytywne afirmacje.
  • Odkrywanie natury.

Co sprawia, że nie jestem szczęśliwa

  • Porównywanie się do innych.
  • Zawstydzanie ciała.
  • Pesymizm.
  • Izolacja.
  • Brak dni osobistych.
  • Unikanie/zaprzeczanie zdrowiu psychicznemu.
  • Poczucie niedoceniania.
  • Zbyt dużo mediów społecznościowych.
  • Negatywne myśli.
  • Zwątpienie w siebie i wstyd.

Teraz, gdy masz już swoją listę, co zamierzasz z nią zrobić? Przejrzyj ją i wybierz się na wycieczkę po uliczce pamięci. Spróbujcie wrócić do szczęśliwszych czasów w swoim życiu. Kiedy byłeś najszczęśliwszy w życiu? Kanał te momenty i widzieć jeżeli ty możesz znajdować ten część ty znowu.

Być może nie będziesz w stanie odtworzyć tych chwil, ale możesz przynajmniej zainspirować się nimi. Szczęście przychodzi w warstwach. I może się okazać, że chciałbyś odkryć nowsze opcje, które przynoszą ci szczęście, co jest całkowicie w porządku.

Jeśli przyjrzysz się dokładnie prawej stronie swojej listy, zobaczysz, co musisz wyeliminować ze swojego życia, aby czuć się szczęśliwszym.

Czy wstyd cię powstrzymuje? Czy czujesz się przytłoczony lub samotny? Czy masz problem z pokochaniem tego, jak wyglądasz? Jeśli któraś z tych rzeczy jest dla Ciebie prawdziwa, czas zająć się tymi negatywnymi uczuciami, abyś mógł je pokonać.

Terapeuta lub inny profesjonalista może pomóc Ci zająć się tymi blokadami i dostarczyć Ci narzędzi, które pomogą Ci je pokonać.

Sposoby na znalezienie nowego szczęścia

Istnieje tak wiele dróg do zbadania w odniesieniu do znalezienia nowego szczęścia. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci znaleźć swój pomysł na szczęście.

1. Znajdź nowe hobby

Jeśli chodzi o hobby, możliwości są nieskończone. A najlepsze jest to, że to całkowicie zależy od Ciebie. Możesz być tak żądny przygód, kreatywny, tajemniczy lub wychodzący, jak chcesz. Możesz wypróbować nowe hobby sam lub z przyjaciółmi.

Według Rachel Goldman, doktor FTOS, licencjonowanego psychologa, „To [hobby] może służyć jako zabawne rozproszenie uwagi, ale także pomaga zmniejszyć stres i skupia naszą uwagę na czymś zabawnym i innym. Kluczem jest znalezienie czegoś, co zrobi właśnie to dla ciebie”.

2. Postaw siebie na pierwszym miejscu

Tak proste, jak może się wydawać, wiele osób zapomina o tym, aby zadbać o siebie. Czy to z powodu napiętego harmonogramu pracy, małżeństwa, dzieci, rodziny, zwierząt domowych i przyjaciół, wiele osób, zwłaszcza kobiet, dostaje mało do żadnej opieki nad sobą. Kiedy stawiasz siebie na pierwszym miejscu, twoje szczęście będzie świecić przez na pewno.

Codzienne poświęcanie czasu dla siebie może wpłynąć na Twój nastrój, poziom stresu, koncentrację i produktywność. Pozwalając sobie na chwilę, aby naładować nie tylko pozwala być najlepszym siebie, ale otwiera okno możliwości, aby użyczyć pomocy innym.

3. Ćwiczenie

Spójrzmy prawdzie w oczy, nie każdy jest fanem ćwiczeń, ale ma tak wiele zalet. Robisz swoje ciało usługi przez wypracowanie, ponieważ tlen i składniki odżywcze do tkanek pomóc swój układ sercowo-naczyniowy.

Endorfiny, które otrzymujesz od ćwiczeń i aktywności fizycznej są jak małe posypki na szczycie babeczki. Wystarczy 30 minut ruchu, aby zyskać te naturalne „hormony dobrego samopoczucia”, które poprawią Twój nastrój i zdrowie.

4. Jedz zrównoważoną dietę

Twoja dieta jest ważniejsza niż ćwiczenia, ponieważ to, co wkładasz do swojego ciała, określa, jak twoje ciało reaguje. Zdrowa, zrównoważona dieta pozytywnie wpłynie na Twój nastrój i ogólne samopoczucie. Jeśli jesz źle (smażone, wysokosodowe, wysokocukrowe pokarmy), twoje organy zareagują negatywnie. W rezultacie będziesz miał albo nadciśnienie, cukrzycę, wysoki poziom cholesterolu, albo gorzej – wszystkie powyższe.

„Istnieje związek między jedzeniem a nastrojem. Mamy wahania nastroju, gdy nie stosujemy zbilansowanej diety, ale mamy też wahania nastroju, gdy nie jemy. Stajemy się drażliwi, brakuje nam koncentracji i skupienia bez właściwego odżywiania”. – RACHEL GOLDMAN

To nie idzie powiedzieć, że nie można traktować siebie czasami, ale mając zrównoważony posiłek z pieczonym lub grillowanym białkiem i warzywami sprawi, że twoje ciało będzie silniejsze, a twój umysł szczęśliwszy.

5. Wybierz mądrze swoją firmę

Wybór firmy, którą trzymasz jest tak imperatywem w życiu. Niestety, nie każdy oznacza dobrze, i ważne jest, aby być tego świadomym.

„Posiadanie dobrego systemu wsparcia jest znany, aby pomóc poprawić nasze szczęście i dobre samopoczucie; po prostu wiedząc, że inni są tam dla ciebie idzie długą drogę”, mówi Goldman. Spraw, aby twoim priorytetem było tylko dopuszczenie do swojego życia ludzi, którzy są korzystni dla twojego zdrowia psychicznego, tak jak ty powinieneś być dla ich. Niektórzy przyjaciele mogą być toksyczni i nawet nie zdajesz sobie z tego sprawy, dopóki nie zakończysz relacji. Szczęście jest uzależnione od twoich osobistych i zawodowych wyborów życiowych.

Szczęście jest definiowane inaczej przez każdą osobę. Chociaż rzeczy wymienione powyżej są sugestiami, możesz użyć ich jako punktu wyjścia do zebrania własnego pomysłu.

Dr Goldman zauważył również, że posiadanie rutyny i struktury pomaga nam czuć się uziemionym i zrównoważonym. Zwierzęta domowe i rośliny również wykazały dowody na pozytywny wpływ na nasz nastrój.

Wszystko zaczyna się od Ciebie

Jeśli jest coś w twoim życiu, co nie przynosi ci szczęścia, musisz pozwolić temu odejść. Mogą to być związki w każdej postaci: rodzina, przyjaźń, małżonek lub partner. Będzie to trudne, ale czy jest warte Twojego spokoju?

Jeśli jesteś niezadowolony z siebie, kto jest odpowiedzialny? Zgadłeś, ty! Bądź delikatny dla siebie i rób małe kroki. Jeśli pragniesz schudnąć, nie próbuj rzucić tego, co robisz zimnym indykiem, to rzadko działa. Wean yourself off swoich złych nawyków, a każdy dzień będzie trochę łatwiejsze.

Jeśli chcesz lepszą pracę, lub jeśli chcesz rozpocząć swój własny biznes, nie rzucaj pracy, zacznij oszczędzać, aż będziesz mógł odejść i być swoim własnym szefem. Próbuje powoli eliminować stres od twój życia i ty zaczynasz widzieć rezultaty.

Szczęście jest możliwe, znowu

Dobrą rzeczą o byciu szczęśliwym ponownie jest, jeśli straciłeś go, można go znaleźć. Ja jest dosięgający czy ty decydujesz sięgać z powrotem lub ruszać się w kierunku unchartered terytorium dla nowego miejsca szczęście. Oczywiście, życie jest nieprzewidywalne i nie obiecano nam 365 dni radości, ale możemy dążyć do tego, by mieć więcej dobrych dni niż złych. Ale nawet w tych złych dniach możemy docenić dobro, którego doświadczyliśmy.

Wyniki pewnego badania wykazały, że zaangażowanie w znaczące działania, ujmowane w kategoriach hedonicznych i eudajmonicznych procesów dobrostanu, może sprzyjać osiąganiu dobrego samopoczucia.

Jest to dość intrygująca informacja, ponieważ hedoniczny koncentruje się na przyjemności, a eudaimoniczny dotyczy funkcji zaangażowania. Aby osiągnąć szczęście, trzeba mieć obie te funkcje. Dlatego tak ważne jest, by angażować się w rzeczy, które sprawiają nam przyjemność, a często sugeruje się, by hobby zamienić w karierę. Jak mówi powiedzenie: „Jeśli robisz coś, co kochasz, nigdy nie przepracujesz ani jednego dnia w swoim życiu”. I tu właśnie pojawia się przyjemność; jeśli cieszysz się procesem zaangażowania, przyjemność będzie następować.

Słowa końcowe

Szczęście jest w zasięgu ręki, czeka tylko na to, abyś go chwycił. Podejmij niezbędne kroki, aby wrócić do swojego szczęśliwego miejsca. Kiedy wyeliminujesz wszystko, co odstrasza cię od osiągnięcia idealnej przestrzeni, będziesz zadowolony, że to zrobiłeś. Na co więc czekasz? Wstań już teraz i odzyskaj swoje szczęście!

Oceń ten artykuł
psychologiairozwoj.pl

Adblock
detector