6 zmieniających życie sposobów na to, by nie czuć się samotnym przez cały czas

6 zmieniających życie sposobów na to, by nie czuć się samotnym przez cały czas Samoświadomość

Samotność oznacza poczucie izolacji i oderwania od otaczających nas ludzi. Nawet ci, którzy mają wielu „przyjaciół”, są narażeni na samotność, jeśli czują, że wartość tych znajomości jest powierzchowna.

Prawie każdy od czasu do czasu czuje się samotny. Zwykle jednak w miarę jak życie rzuca nam nowe wyzwania, z którymi musimy sobie poradzić, cyklicznie powracamy do tego poczucia. Jednak niektórzy ludzie cierpią na chroniczną samotność. Czują się samotni i nie wiedzą, jak powstrzymać to uczucie. Wydaje się, że niemożliwe jest pozbycie się poczucia samotności.

Jeśli czujesz się odizolowany i nie wiesz, jak „nie” czuć się samotnym, ten artykuł jest dla Ciebie. W całym artykule znajdziesz sześć możliwych do zastosowania strategii radzenia sobie z uczuciem osamotnienia.

Jak nie czuć się samotnym

1. Zrozumieć fakty na temat samotności

Każdy z nas czuje się czasem samotny. W zależności od tego, któremu badaniu wierzyć, od jednego na pięciu Amerykanów do aż 50% dorosłych Amerykanów czuje się samotnych. To bardzo dużo samotnych ludzi. Gdyby wszyscy samotni ludzie połączyli się ze sobą, nikt już nigdy nie czułby się samotny.

Kreatywność poprawia samopoczucie i pomaga zapomnieć o samotności. Jeśli czujesz się samotny, spróbuj coś narysować. Napisz wiersz. Pisz w dzienniku. Napisz książkę lub wpis na blogu. Zbuduj coś. Pracuj nad swoim kreatywnym hobby. Albo po prostu spróbuj terapii sztuką, np. kolorowania dla dorosłych.

Jutro jest kolejny dzień. Przypomnij sobie, że życie jest pełne wzlotów i upadków. Każdy miewa złe dni, kiedy czuje się samotny i odizolowany, a wszystko wydaje się iść nie tak, jak powinno. Pamiętaj, że jutro jest nowy dzień. Bądź pełen optymizmu, bo zawsze możesz sprawić, że następny dzień będzie jednym z tych wielkich „wysokich” dni, a nie dołującym duszę dniem.

Zrozum, jakie są najczęstsze przyczyny nadmiernej samotności:

  • Praca zbyt długo lub zbyt często
  • Niewystarczająca ilość pracy
  • zły stan zdrowia
  • Rozpad rodziny
  • Utrata mobilności
  • Dorastanie dzieci
  • Przejście na emeryturę
  • Zbyt dużo czasu spędzanego w sieci

Każdy z nas czuje się czasem samotny. Przypomnij sobie, że życie jest pełne wzlotów i upadków. Każdy ma złe dni, kiedy czuje się odizolowany i samotny, a wszystko wydaje się iść nie tak, jak powinno.

2. Jak nie czuć się samotnym w pracy

Samotność ma wpływ nie tylko na samą osobę, ale także na całe środowisko pracy.

Skutki samotności w miejscu pracy to miliardy dolarów utraconej pracy z powodu problemów zdrowotnych. Kolejne miliardy to utrata produktywności. I kolejne miliardy z powodu niezadowolonych pracowników, którzy zostali utraceni (i których zastępców trzeba przekwalifikować).

Dlatego liderzy powinni starać się być bardziej integracyjni w swoich miejscach pracy – nie tylko z humanitarnego punktu widzenia „pomagania innym”, ale także z rozsądnej perspektywy ekonomicznej. Szczęśliwi i dobrze zintegrowani pracownicy wykonują lepszą pracę i są bardziej lojalni wobec swoich firm.

Ta część jest podzielona na dwa podrozdziały.

  1. Co TY powinieneś zrobić, by nie czuć się samotnym w pracy oraz
  2. Co kierownictwo i współpracownicy powinni zrobić, aby stworzyć bardziej integracyjne środowisko pracy.

Kroki, które możesz podjąć, by przestać czuć się samotny w pracy

1. Nie zakładaj, że ludzie nie są tobą zainteresowani. 

Osoby samotne czują się odizolowane i myślą, że nikt nie interesuje się nimi ani ich życiem. Dlatego często odpychają od siebie ludzi. Nie wpadnij w tę pułapkę. W miejscu pracy czasem tworzą się kliki, ale to nie znaczy, że kliki te nie będą zainteresowane przyjęciem Cię do swojego grona, jeśli okażesz zainteresowanie.

2. Rozmawiaj o swojej pracy.

Wiele osób uważa, że nie powinno się rozmawiać o swojej pracy z rodziną lub przyjaciółmi, sądząc, że inni tego nie zrozumieją lub nie będą się tym przejmować. Niestety, w ten sposób buduje się mury i tworzy izolację między człowiekiem a jego najbliższymi.

Kiedy rozmawiasz o swojej pracy z innymi (w pracy i w domu), doceniają oni wgląd w to, co robisz, i mogą mieć naprawdę dobre spostrzeżenia dla Ciebie (patrząc na Twoją pracę jako osoba z zewnątrz, z innym zestawem doświadczeń).

3. Nigdy nie jedz sam.

Zmuszaj się do jedzenia lunchu z kolegą lub spotykaj się z przyjaciółmi i rodziną w restauracji poza miejscem pracy. Jeśli masz problemy z poczuciem samotności, ważne jest, abyś nie chwytał lunchu przy biurku i nie kontynuował pracy. Prowadzi to do wypalenia zawodowego.

4. Współpracuj z innymi.

Jak mówi przysłowie, „nikt nie jest samotną wyspą”. Nie osiągniesz żadnego wymiernego sukcesu, jeśli będziesz próbował działać w pojedynkę.

5. Komplementuj swoich współpracowników. 

Ludzie uwielbiają komplementy. Taka jest ludzka natura. Nie mówię, aby być „lizusem”, ale znajdź szczere powody, aby prawić innym komplementy. Przekazywanie innym ludziom pozytywnych informacji zwrotnych na temat ich pracy otwiera ich na Ciebie. Jest bardziej prawdopodobne, że nawiążą z Tobą przyjaźń i odwzajemnią się pozytywną informacją zwrotną, kiedy Ty osiągniesz sukces w pracy.

6. Nie ignoruj swojego życia osobistego.

Badania pokazują, że ludzie, którzy prowadzą ożywione życie pozazawodowe, lepiej radzą sobie z pracą, która w naturalny sposób może prowadzić do pewnej izolacji i samotności. Ważne jest, aby w takich sytuacjach oderwać się od pracy i cieszyć się życiem poza nią.

Nigdy nie wpadaj w pułapkę ignorowania swojego życia osobistego dzisiaj, aby osiągnąć sukces lub pracować nad ulepszeniem życia osobistego w przyszłości. Im gorsza jest Twoja praca, tym więcej czasu i wysiłku musisz poświęcić na prowadzenie wspaniałego życia osobistego, aby to zrekompensować.

Jak menedżerowie i współpracownicy mogą pomóc w walce z samotnością w pracy

Byłoby miło, gdyby liderzy dobrze traktowali swoich pracowników, ponieważ naprawdę dbają o ich dobre samopoczucie (jestem pewien, że niektórzy tak robią).

Ale nawet jeśli liderzy nie przejmują się życiem osobistym swoich pracowników, ważne jest, aby pracodawcy włożyli trochę energii w to, by ich pracownicy nie byli zbyt samotni. Wygląda na to, że samotność ma ogromny wpływ na wydajność pracy.

Osoby, które są nadmiernie samotne w pracy, często stają się jednymi z najgorszych pracowników.

Samotność w pracy prowadzi do:

  • słabego zdrowia
  • Więcej zwolnień lekarskich
  • Wyższych składek na ubezpieczenie zdrowotne
  • Ospałości umysłowej
  • Słabego podejmowania decyzji
  • Niska wydajność
  • Apatia w stosunku do celów firmy
  • Mniejsza kreatywność i myślenie „poza schematami”.
  • Utrata pracowników (i konieczność przekwalifikowania się, aby nowi pracownicy mogli się odnaleźć w firmie)

O wiele łatwiej jest poświęcić trochę uwagi samotności pracowników i spróbować pomóc im wyjść z poczucia izolacji.

  1. Przełożeni pierwszej linii są w stanie najlepiej zidentyfikować pracowników, którzy cierpią z powodu samotności. Mogą oni wtedy działać proaktywnie, próbując zachęcić ich do nawiązywania kontaktów ze współpracownikami.
  2. Liderzy na wyższych szczeblach firmy mogą ustalać politykę firmy, aby stworzyć wspólną wizję działalności. Kiedy pracownicy przekonają się, że są ważną częścią sukcesu firmy, zaczną nawiązywać kontakty z innymi pracownikami i świętować osiągnięcia firmy tak, jakby były ich własnymi.
  3. Przełożeni powinni świętować sukcesy w miejscu pracy jako „wygraną” zespołu, aby rozwijać koleżeństwo i esprit de corps.
  4. Przełożeni powinni okresowo oceniać aktualny stan interakcji społecznych w firmie, pytając pracowników, czy czują się docenieni.
  5. Żywe więzi społeczne wśród pracowników powinny być strategicznym priorytetem dla całej firmy.
  6. Przełożeni powinni zachęcać pracowników do wspólnej pracy i pomagania sobie nawzajem. Praca nie powinna polegać na „wbijaniu noża w plecy, by wygrać”, ale na „podnoszeniu się fali, która podnosi wszystkie łodzie”.
  7. Liderzy powinni zachęcać swoich pracowników, aby w razie potrzeby szukali pomocy w samotności.

3. Jak nie czuć się samotnym w domu

Nawiąż kontakt ze zwierzęciem. Kochający zwierzak może pomóc złagodzić niektóre uczucia samotności. Nasze zwierzęta kochają nas bezwarunkowo. Pies lub kot, który usiądzie z tobą, gdy czujesz się smutny, zawsze jest świetnym „podnośnikiem”.

Nawiąż kontakt z przyjacielem. Jeszcze lepszy od futrzanego zwierzaka jest przyjaciel z ludzkiej rodziny. Pomyśl o kimś, kto cię rozśmiesza lub kto cię wspiera. Zadzwoń do niej, wyślij e-mail lub umów się z nią na lunch. Przyjaźnie buduje się cegła po cegle. Ludzie nie rodzą się Twoimi przyjaciółmi – to się rozwija z czasem i wspólnymi doświadczeniami. Podejmij inicjatywę tworzenia przyjaźni tam, gdzie jej nie ma, i nawiązywania kontaktów ze starszymi przyjaciółmi, gdy czujesz się samotny.

Dobrze się wysypiaj. Może wydaje Ci się, że sen nie sprawi, że poczujesz się bardziej związany z innymi. I tak nie jest – przynajmniej nie bezpośrednio. Ale to badanie pokazuje, że już 15-minutowa utrata snu wyzwala większe poczucie samotności. Jeśli zwiększysz tę utratę snu do kilku godzin, zaczniesz wplątywać w to poważne, możliwe długoterminowe problemy zdrowotne, co jeszcze bardziej zwiększy potencjał izolacji i depresji.

Śpiewaj. Śpiewaj głośno i często. Nawet jeśli nie jesteś w stanie udźwignąć melodii w wiadrze, śpiewaj głośno. Nie sposób czuć się samotnym i przygnębionym, gdy śpiewa się swoje ulubione piosenki. To radosne uczucie jest jeszcze lepsze, jeśli śpiewasz jakąś mdłą piosenkę z lat 80-tych, która z pewnością wywoła uśmiech na twojej twarzy.

Wizualizuj sobie „szczęśliwe miejsce”. Może to być ciepła plaża o zachodzie słońca, popijająca margaritę; lub wietrzna góra z przepięknym widokiem; lub siedzenie przed ciepłym ogniem z przyjaciółmi i rodziną. To, co sobie wyobrażasz, nie ma znaczenia, o ile potrafisz sobie to dokładnie wyobrazić i poczuć odrobinę szczęścia na myśl o tym, że tam jesteś.

Czytaj literaturę piękną. Jest to jedna z tych rzeczy, które bardzo lubię. Kiedy czuję się samotny lub przygnębiony, niewiele rzeczy poprawia mi humor tak, jak lektura dobrej książki. Zanurzasz się w fikcyjny świat dobrej książki i angażujesz się w losy jej bohaterów. Ale podobnie jak w przypadku mediów społecznościowych, ważne jest, aby nie rezygnować z prawdziwych przyjaciół i wydarzeń na rzecz czytania fikcyjnej książki.

Przygotuj łóżko. Jak zauważył admirał McRaven w swojej znakomitej książce „Make Your Bed: Little Things That Can Change Your Life… And Maybe the World”, tak prosta czynność wykonywana codziennie nadaje ton twojemu życiu, który może zmniejszyć samotność i być może odmienić twoje życie.

Spróbuj pozytywnych afirmacji. Kiedy powtarzasz w kółko te same rzeczy, możesz zacząć przekonywać swój umysł, że są one prawdziwe. To jest właśnie sedno pomysłu na codzienne wypowiadanie pozytywnych afirmacji. Sprawdź poniższe linki, aby dowiedzieć się więcej o afirmacjach i poznać kilka konkretnych przykładów, które mogą Cię zainteresować.

4. Najlepszy sposób na zatrzymanie samotności: Wyjdź z domu

To jest bardzo ważne. Jeśli jedyne, co robisz, to chodzisz do pracy, a potem wracasz do domu, łatwo jest poczuć się odizolowanym, ponieważ w rzeczywistości izolujesz się sam.

Wychodź z domu i chodź w różne miejsca. Już samo pojawienie się w nowym miejscu może zaowocować nawiązaniem nowych kontaktów i znacznie zmniejszyć poczucie samotności.

Zafunduj sobie „samotną” randkę. Wiesz, że musisz wyjść z domu, ale może nie wiesz, dokąd pójść. Wybierz się w miejsca, w które sam chciałbyś pójść na randkę. Samotność nie powinna powstrzymywać Cię przed doświadczaniem życia. Najlepsze jest to, że nie ma kompromisów co do tego, gdzie chcesz iść, co chcesz zjeść lub jaki film chcesz obejrzeć. Zawsze będziesz mieć swój wybór nr 1.

Uczestnicz w spotkaniach. To kolejny świetny sposób na wyjście z domu, aby nie czuć się samotnym. Meetup.com lub lokalna prasa to świetne miejsca, aby odkryć takie wydarzenia.

Chodzenie do kościoła. Według badań przeprowadzonych na prawie 20 000 osób, osoby, które regularnie praktykują religię, rzadziej czują się odizolowane, gdy są same.

Uprawiaj sport i/lub uczęszczaj na siłownię. To świetny pomysł z dwóch różnych powodów. Po pierwsze, jest to kolejny wspaniały sposób na poznanie nowych ludzi. Po drugie, dobra kondycja fizyczna sprawia, że jesteś mniej podatny na depresję i poczucie izolacji.

Uczestniczenie w imprezach pozaszkolnych. Dla tych, którzy uczęszczają do szkoły lub na studia, imprezy szkolne są doskonałym miejscem do poznawania ludzi i nawiązywania kontaktów towarzyskich. Prawdopodobnie łączy Cię z innymi ludźmi Twój wiek i szkoła, do której uczęszczasz, więc jeśli się tam pojawisz, szybko znajdziesz wielu ludzi o podobnych zainteresowaniach.

Dołącz do grupy Toastmasters. Niektórym ludziom trudno jest rozmawiać z innymi. Rozumiem to. Ja też uważam się za introwertyka. Grupa taka jak Toastmasters jest świetna, ponieważ nie tylko pomaga poznawać ludzi, ale jest też doskonałym sposobem na zbudowanie pewności siebie i ułatwienie sobie publicznych rozmów z innymi.

Przyjmuj zaproszenia. To jest kluczowa sprawa. Jeśli ktoś Cię do czegoś zaprasza, przyjmij zaproszenie. Nawet jeśli myślisz, że nie spodoba Ci się to doświadczenie, dlaczego nie spróbować? Gdy ktoś wyciąga do Ciebie rękę, chce nawiązać kontakt. Jeśli mu odmówisz, może nie poprosić o to ponownie. Kto wie, może właśnie rezygnujesz z przyszłej przyjaźni, która może uchronić Cię przed poczuciem samotności.

5. Więcej pomysłów na pokonanie samotności poprzez wyjście z domu

Jest tak wiele prostych pomysłów na wyjście z domu. Oto kilka lepszych z nich:

  • Zabierz psa na plażę/do parku/nad jezioro.
  • Pójdź do restauracji, w której są stoliki dla „społeczności”.
  • Spędzić czas w muzeum.
  • Dołącz do klubu książki.
  • Wybierz się na pieszą wycieczkę.
  • Wybierz się na wycieczkę po winach.
  • Wybierz się na wycieczkę po piwie.
  • Zapisz się na zajęcia taneczne.
  • Zapisz się na zajęcia plastyczne.
  • Zapisz się na kurs gotowania.
  • Podejmij „zabawną” pracę na pół etatu.
  • Czytaj książkę lub pracuj w kawiarni.
  • Zdobądź nowe hobby. [Męskie hobby| Kobiece hobby].
  • Przypomnij sobie przeszłość i bliskich za pomocą starych zdjęć.
  • Załóż dziennik.

Jeśli jedyne, co robisz, to chodzisz do pracy, a potem wracasz do domu, łatwo jest poczuć się odizolowanym, ponieważ izolujesz się sam.

6. Ostatnie kroki, jak nie czuć się samotnym

Jeśli wypróbujesz wiele z tych kroków, a mimo to nadal będziesz tak samo samotny i przygnębiony, jak na początku, być może potrzebujesz profesjonalnej pomocy.

Nie uważaj, że jest w tym coś złego. Nie jest.

Wiele osób potrzebuje niewielkiej terapii, która pomoże im uświadomić sobie, jakie są przyczyny samotności, depresji i lęku. Jest to zupełnie normalne.

Jeśli potrzebujesz profesjonalnej pomocy, podejmij odpowiednie kroki, aby ją uzyskać.

Wnioski: Jak nie czuć się samotnym

Mam nadzieję, że po przeczytaniu tego wpisu masz znacznie lepszy pomysł na to, jak nie czuć się samotnym.

Samotność i izolacja są straszne. Niewiele osób, które tego nie doświadczyły, rozumie, jak źle się czuć, będąc w głębokiej, ciemnej depresji. Mam nadzieję, że ten post dostarczył Ci dobrych informacji na temat samotności. Co ważniejsze, mam nadzieję, że zainspirował Cię do podjęcia działań, które sprawią, że Twoje życie stanie się szczęśliwsze i nie będziesz już tak samotny.

Nie jesteś sam w tym, że czujesz się samotny. Jeśli czujesz się przytłoczony i nic innego Ci nie pomaga, zadzwoń pod jeden z podanych wyżej numerów, aby uzyskać profesjonalną pomoc.

Możesz też wyciągnąć rękę do innych i udostępnić ten post na swojej ulubionej platformie społecznościowej. Gdyby każdy wyciągnął rękę do innych, stosując kroki opisane w tym poście, być może nikt już nigdy nie byłby samotny.

Oceń ten artykuł
psychologiairozwoj.pl

Adblock
detector