Co robić, gdy życie wymyka się spod kontroli

Co robić, gdy życie wymyka się spod kontroli Samoświadomość

Istnieje wiele decyzji, które musisz podjąć w ciągu dnia. Niezależnie od tego, czy decydujesz o tym, jakie ubrania nosić, jakie czynności wykonywać, czy z jakimi ludźmi się spotykać, życie składa się z ciągłego podejmowania decyzji w prawie każdym momencie.

Chociaż można dokonać wyborów i planów na życie, nikt nigdy nie może być przygotowany na nieoczekiwane. Kiedy te niespodziewane sytuacje się sumują, łatwo stać się nadmiernie niespokojnym i poczuć się tak, jakby życie wymykało się spod kontroli. Dlatego często szukamy kontroli, kiedy tylko możemy.

Poczucie, że życie wymyka się spod kontroli, wynika z niepokoju, że nie zawsze mamy dostęp do fotela kierowcy w życiu. Ludzie nie mają pojęcia, kiedy katastrofa może uderzyć i jak długo, więc produkuje strach, który wyzwala inne emocje, takie jak smutek, frustracja i gniew. Najlepszym sposobem radzenia sobie z tym jest znalezienie sposobów na zadowolenie z niewiedzy. Oczywiście łatwiej powiedzieć niż zrobić i jest to ciągły proces, ale warto to zrobić.

Ten artykuł omawia niektóre powody, dla których możesz czuć się, jakby Twoje życie wymykało się spod kontroli i oferuje wskazówki, jak możesz poradzić sobie z tymi uczuciami.

Powody, dla których czujesz, że Twoje życie jest poza kontrolą

Tam są mnóstwo powody dlaczego życie może czuć out of control, następujący są few:

1. Stres

Dużo niepokoju i przytłaczających uczuć może być często spowodowanych przez stres pojawiający się na każdym kroku. Osoba może czuć się przeciążona presją związaną z koniecznością utrzymania wszystkiego razem dla swojej rodziny, pracy, finansów – wszystko zaczyna się piętrzyć.

Stres może być bardzo toksyczny i naprawdę łatwo jest sprawić, że życie wymyka się spod kontroli, dlatego ważne jest, aby spróbować zarządzać stresem.

2. Zdrowie

Ludzie często martwią się zarówno o zdrowie psychiczne i fizyczne, zwłaszcza gdy mają stan zdrowia lub są podatne na jeden. Wtedy jest szansa, że problemy zdrowotne nagle się pojawią.

Istnieje wiele problemów zdrowotnych, które są po prostu poza czyjąś kontrolą. Mogą one być spowodowane genetyką, czynnikami środowiskowymi, a nawet przypadkiem. Jest to bardzo przerażająca rzecz, aby mieć stale martwić się nie tylko o swoje zdrowie, ale także zdrowie bliskich.

Zdrowie może być bardzo stresującym aspektem życia, ale wtedy stres może wywołać wiele problemów zdrowotnych. To może być trudne, aby nie martwić się i zastanawiać się nad zdrowiem, ale istotne dla Ciebie, aby nie martwić się zbyt wiele.

Możesz tylko naprawdę skupić się na tym, co jest pod twoją kontrolą – podejmując odpowiednie środki ostrożności, angażując się w praktyki wellness i próbując zachować optymizm.

3. Relacje

Wszystkie różne relacje, które masz w swoim życiu mogą zacząć czuć się przytłaczające. Chociaż możesz być wdzięczny za te relacje, nie oznacza to, że nie będą one czasem dla Ciebie obciążające.

Niezależnie od tego, czy jesteś zajęty byciem rodzicem, małżonkiem, przyjacielem, opiekunem itd., każdy związek wiąże się z innym zestawem obowiązków. Każdy związek niesie ze sobą odpowiedzialność, kompromis, a czasem wymaga wzięcia na siebie uczuć i problemów innych ludzi. Może to być również dość stresujące dla Ciebie, gdy ukochana osoba sama przechodzi przez trudną sytuację.

Ważne jest, aby mieć związki w swoim życiu, ale te związki nie mogą pochłaniać twojego życia, zwłaszcza nie do punktu, w którym wpływa to na twoje zdrowie psychiczne.

Dodatkowo, jeśli znajdziesz się w toksycznym związku (z partnerem, przyjacielem lub nawet członkiem rodziny), może to spowodować, że poczujesz, że twoje życie wymyka się spod kontroli, zwłaszcza gdy wszystkie próby naprawienia relacji zawiodły.

4. Kryzysy narodowe

Połączenie przeżywania pandemii, bycia świadkiem klęsk żywiołowych i niesprawiedliwości społecznej było dla wszystkich przytłaczające.

Ważne jest, aby znaleźć sposoby na przetwarzanie wszystkiego, co dzieje się na świecie, ponieważ ciągłe słuchanie o tragediach może nie tylko stać się zniechęcające, ale może produkować uczucia bezbronności, niepokój, strach, a nawet gniew.

5. Praca

Są chwile, kiedy praca osoby pochłania cały ich czas i wydaje się, jakby przejmowała całe ich życie. Ludzie mogą stać się bardzo przytłoczeni tym, co muszą zrobić w miejscu pracy i poza nim.

Czasami można wpaść w potrzebę ciągłego utrzymywania zajętego i bycia produktywnym, ale zdrowa równowaga jest kluczem.

6. Tragedia

Jeśli doświadczyłeś tragicznego wydarzenia w życiu (np. śmierć w rodzinie, utrata pracy itp.), możesz czuć się wyjątkowo przytłoczony. Kiedy tragedia uderza, często jest nagła lub ściera się, wytwarzając wiele przytłaczających emocji. Ponieważ tego typu sytuacje są poza Twoją kontrolą, możesz czuć się bezradny i zagubiony.

Dodatkowo, tragiczne wydarzenia zazwyczaj wywołują bolesne emocje, które mogą pozostać z Tobą długo po tym, jak wydarzenie minęło. Doświadczenie tragedii może być odczuwane jako atak, którego nie przewidziałeś lub któremu nie mogłeś zapobiec. W rzeczywistości, jednym z najczęstszych doświadczeń traumatycznych jest nagła śmierć bliskiej osoby, a ten rodzaj traumy jest wymieniany jako główna przyczyna zespołu stresu pourazowego (PTSD).

Niezależnie od charakteru tragicznego wydarzenia, często doświadczamy powodzi różnych emocji i może się wydawać, że poradzenie sobie z nimi jest zbyt trudne. Będąc przytłoczonym przez takie niekontrolowane okoliczności, możesz mieć wrażenie, że nie masz kontroli nad własnymi uczuciami i reakcją na tragedię.

Co robić, gdy życie wymyka się spod kontroli

Niektóre z poniższych kroków mogą być przydatne, gdy życie zaczyna wymykać się spod kontroli.

1. Wstrzymaj się i zrób sobie przerwę

Ważne jest, aby od czasu do czasu zrobić sobie przerwę. Jest to całkowicie OK, aby wziąć trochę czasu dla siebie; medytować, destresować i praktykować samoopiekę.

Ostatnie badania wykazały lepsze zarządzanie stresem i jakość życia studentów medycyny, którzy zaangażowali się w samoopiekę, w przeciwieństwie do tych, którzy nie.

2. Spróbuj zmienić swoją perspektywę

Zamiast postrzegać swoje życie jako „poza kontrolą”, może pomóc przyjęcie perspektywy „jest, jak jest” w chwili obecnej.

Nie oznacza to akceptacji złego traktowania. Zamiast tego, oznacza to po prostu odpuszczenie potrzeby kontroli; odpuszczenie potrzeby kontrolowania wszystkiego może prowadzić do większej satysfakcji z życia.

3. Przejmij kontrolę nad rzeczami, które możesz zmienić

Nawet jeśli ludzie mogą nie mieć kontroli nad wszystkim w swoim życiu, wciąż mają kontrolę nad niektórymi rzeczami. Pracuj nad zmianą rzeczy w życiu, które masz pod kontrolą, jak chodzenie na siłownię trochę więcej, jedzenie mniej słodyczy lub usunięcie toksycznej osoby ze swojego życia.

Nawet jeśli jest to najmniejsza z rzeczy, może pomóc w ustanowieniu poczucia kontroli i optymizmu w swoim życiu.

4. Bądź pewna swoich decyzji życiowych

Czasami życie może czuć się poza kontrolą, kiedy ciągle martwisz się i zastanawiasz, czy dokonujesz właściwych wyborów w życiu. Z rzeczami ty robisz kontrola nad, ty typ chcesz upewniałeś się ty dostajesz je właśnie dobrze, prawie perfect- ale nic kiedykolwiek będzie perfect.

Bądź dumny z tego, co stworzyłeś w swoim życiu, a jeśli podjąłeś kilka złych decyzji, wyciągnij z nich wnioski i ruszaj naprzód. Te błędy mogły przyczynić się do rozwoju osobistego i mądrości.

W cierpieniu pojawia się odporność i determinacja, by szukać większych możliwości dla swojego życia. Dlatego ważne jest, aby pamiętać, że niezależnie od tego, jakie ścieżki zdecydujesz się obrać w życiu, staraj się nie martwić zbytnio o to, jak wszystko się ułoży.

Staraj się również doceniać trudne sytuacje w twoim życiu, ponieważ popychają cię one do dalszego działania i przynoszą ci lepsze czasy.

5. Porozmawiaj o tym

Korzystnie jest porozmawiać o tym, co może sprawić, że poczujesz się przytłoczony i zestresowany. Czy to z ukochaną osobą, czy może otrzymując profesjonalną wiedzę od terapeuty, pomocne jest posiadanie kogoś, z kim można wyrazić swoje obawy i zmartwienia. Mogą one pomóc Ci zdekonstruować te uczucia i odpowiednio je uporządkować.

6. Zajmij się swoim hobby

Hobby to świetny sposób, aby zająć swój umysł od rzeczy, których nie możesz zmienić. Czy to będzie iść na codzienny spacer, lub jotting down kilka zdań w swoim dzienniku, hobby może pomóc Ci poczuć trochę ucieczki od wyzwań życia.

Hobby, w pewnym sensie, działają jako proste przypomnienie, że naprawdę trzymać kierownicę do swojego życia, ponieważ to ty, który dostaje do wyboru, jak spędzić swój wolny czas.

7. Myśl pozytywnie

Staraj się myśleć pozytywnie. Życie nie zawsze będzie tak wyglądało, ale będzie lepsze, jeśli tylko w to uwierzysz.4 Skup się na tym, co jest dobre w twoim życiu i bądź wdzięczny za rzeczy, które masz.

Ważne jest również, aby pamiętać, że czasami trzeba wziąć złe z dobrym. Staraj się doceniać trudne sytuacje w swoim życiu, ponieważ mogą one przyczynić się do rozwoju osobistego.

Oceń ten artykuł
psychologiairozwoj.pl

Adblock
detector