Personal branding polega na wzięciu odpowiedzialności za to, jak się prezentujesz. Jeśli chcesz być ekspertem lub stać się influencerem w swojej niszy, budowanie marki osobistej może pomóc zwiększyć Twoją reputację jako lidera. Prezentując unikalne cechy charakteru i prowadząc aktywną działalność w sieci, możesz pracować nad budowaniem marki osobistej, która będzie współbrzmieć z ludźmi na całym świecie. Ten artykuł poprowadzi Cię przez etapy budowania marki osobistej dzięki dziesięciu wskazówkom dotyczącym budowania marki osobistej.
- Czym jest budowanie marki osobistej?
- Dlaczego budowanie marki osobistej jest ważne?
- Jak poprawić swoją markę osobistą
- Gdzie marka osobista nie odniosła sukcesu
- 1. Być autentycznym
- 2. Blogowanie w celu budowania marki osobistej
- 3. Dostarczaj wartość
- 4. Wyjdź z centrum uwagi
- 5. Bądź konsekwentny
- 6. Sieć
- 7. Zostań twórcą
- 8. Bądź ekspertem
- 9. Wzmocnij siebie
- 10. Bądź społeczny
- Wnioski
Czym jest budowanie marki osobistej?
Personal branding to praktyka tworzenia marki wokół osoby, a nie podmiotu gospodarczego. Personal branding jest wykorzystywany do rozwoju kariery zawodowej ludzi poprzez pozycjonowanie ich jako ekspertów w danej branży. Rozwijając markę osobistą, dana osoba może zwiększyć swoje poparcie społeczne, co pomoże jej zabezpieczyć lepszą pracę, sprzedać więcej produktów w swojej firmie i zwiększyć możliwości w swojej karierze. Budowanie marki osobistej nie jest czymś, co dzieje się z dnia na dzień, może to zająć dużo planowania i miesięcy ciężkiej pracy, aby zacząć widzieć wyniki; czasami trzeba poprawić swoją markę osobistą po otrzymaniu informacji zwrotnej. Ten rodzaj brandingu można również nazwać self-brandingiem, a te będą używane zamiennie w tym artykule, aby oznaczać to samo.
Aby rozwijać swoją markę osobistą, możesz napisać oświadczenie o marce osobistej. Deklaracja marki osobistej określa, kim będą Twoi odbiorcy, wartość, którą chcesz dać swoim odbiorcom i dlaczego ludzie powinni podążać za Tobą (Twoje USP). Budując swoją markę osobistą, powinieneś czerpać z tego 1-2 zdaniowego oświadczenia, aby mieć pewność, że pozostajesz z nim w zgodzie.
Dlaczego budowanie marki osobistej jest ważne?
Personal branding jest ważny, ponieważ pomaga nadać danej osobie większą wiarygodność. Nigdy nie było większej konkurencji, aby znaleźć nową pracę lub zarobić na nią. Ponieważ coraz więcej osób buduje swoje marki osobiste, musisz się tam znaleźć, aby zostać zauważonym. Personal branding może pozwolić rekruterom znaleźć ekspertów takich jak ty z łatwością, zwłaszcza jeśli zostały blogi marki siebie. Jeśli starasz się o wyższe stanowisko w nowej firmie, możesz pokazać kluczowe dane, takie jak liczba followersów, ile ruchu na twojej stronie dostaje lub inne istotne metryki, które mogą dać ci przewagę nad innymi kandydatami. Pomyśl o tym prawie jak o internetowym portfolio na swój temat. Budowanie marki pozwala większej liczbie osób dowiedzieć się, kim jesteś i jaką wnosisz wartość.
Może to również pomóc Ci w zdobyciu nowych możliwości, takich jak umowy biznesowe lub partnerstwa marketingowe, których w innym przypadku byś nie miał, zwłaszcza jeśli jesteś osobą wpływową. Self-branding wzbudza zaufanie i wiarygodność do Twojej wiedzy i umiejętności, więc firmy wiedzą, że współpraca z Tobą zwiększy świadomość ich marki. Budowanie marki w sposób autentyczny, pokazując swoją osobowość, jest doskonałym sposobem na odróżnienie się od innych w swojej dziedzinie i rozwinięcie swojej marki osobistej. Więcej na ten temat powiemy później.
Jak poprawić swoją markę osobistą
Kiedy już zaczniesz pracować nad swoją marką osobistą, informacje zwrotne i upewnienie się, że Twoja marka własna jest zgodna z deklaracją marki osobistej, pomogą Ci poprawić postępy. Personal Branding odniósł ogromny sukces dla wielu różnych osób, ale bez deklaracji personal brandingowej trudno jest stwierdzić, kiedy osiągnąłeś sukces w swoich działaniach. Ważne jest, aby wiedzieć, co wygląda jak postęp, aby poprawić swój osobisty branding.
Wykonaj poniższe kroki, aby poprawić swoją markę osobistą.
- Zbadaj i stwórz swoją osobistą deklarację brandingową: Zdefiniuj na tym etapie swoją publiczność i przeprowadź audyt konkurencji, która może istnieć dla Ciebie.
- Zbuduj strategię marki osobistej: Zaplanuj, w jaki sposób zaangażować się w swoją grupę docelową i określ, jak będzie wyglądał dla Ciebie sukces za dwa miesiące, dziewięć miesięcy, dwa lata.
- Monitoruj zaangażowanie swojej marki osobistej: Promuj pozytywne uczestnictwo i miej plan działania na negatywne uwagi.
- Rozwijaj swoją markę osobistą: Dąż do dzielenia się swoją marką osobistą poprzez media społecznościowe, networking, outreach i możliwości przemawiania. Rozważ blogowanie, vBlogowanie, podcasty i inne sposoby, dzięki którym mógłbyś promować swoją markę osobistą w sposób, w jaki Twoi odbiorcy będą szybko konsumować treści.
- Miej plan komunikacji: Kontrolowanie swojej obecności w sieci może być czasochłonne, więc ten plan pomoże Ci w negatywnym backlashu i pomoże Ci łatwo dostarczyć informacje partnerom, z którymi będziesz współpracować w dół linii.
- Mierz regularnie swój sukces: Ustal kilka KPI dla sukcesu marki osobistej, abyś wiedział, że zmierzasz we właściwym kierunku. Świętuj nawet małe zwycięstwa, aby zachować motywację do osiągnięcia więcej.
Więc po zrobieniu tego wszystkiego skąd wiesz, czy odniosłeś sukces w budowaniu marki osobistej? Kilka wartościowych wskaźników KPI obejmuje:
- Kiedy sprzedaż zostanie dokonana za pośrednictwem Twojego bloga
- Kiedy zostaniesz poproszony o przemówienie na jakimś wydarzeniu lub w podcaście
- Kiedy ktoś poleca Cię potencjalnemu klientowi
- Kiedy jakaś publikacja zaprasza Cię do gościnnego blogowania
- Kiedy ludzie zaczynają wspominać o Tobie w sieci, w mediach społecznościowych, na swoim blogu lub w innych ważnych mediach
Gdzie marka osobista nie odniosła sukcesu
Budowanie własnej marki nie jest łatwym wyczynem. Jest to czasochłonne, powolne i czasami trudne do przełknięcia. Otrzymywanie negatywnych opinii online może cię znokautować, nawet jeśli masz świetny plan komunikacji, a czasami nie masz ochoty być marką, którą zbudowałeś. Podkreślamy kilka rzeczy do rozważenia podczas brandingu, abyś mógł szybko poprawić swój self-brand.
- Ignorowanie innych influencerów: Szanse są takie, że nie jesteś jedyną osobą w swojej branży budującą swoją markę osobistą, a inni byli tam dłużej. Zrób badania, aby upewnić się, że to, co chcesz osiągnąć, nie zostało zrobione wcześniej. Wymień swoich konkurentów, monitoruj ich często, aby wiedzieć, co robią i zobacz, czy możesz pożyczyć od nich pomysł lub dwa. Zidentyfikuj potencjalnych partnerów, do których możesz się zwrócić z prośbą o radę, aby nie tracić czasu na bezwartościowe przedsięwzięcia.
- Ignorowanie swoich zwolenników: Kiedy już zbudujesz nawet niewielką grupę followersów, upewnij się, że słuchasz tego, co mówią. Jeśli promujesz jakiś produkt, a oni go nie lubią, dowiedz się dlaczego i zdecyduj, czy jest to najlepszy produkt do współpracy. Czytaj komentarze po swoich postach w mediach społecznościowych, aby mieć dobry pomysł na to, co lubi Twoja grupa, i użyj wyszukiwarki, aby przeszukać swoje nazwisko w sieci. Być może odkryjesz coś o sobie, o czym wcześniej nie wiedziałeś.
- Generowanie treści o niskiej jakości: Ociąganie się nigdy nie jest właściwym wyborem, zwłaszcza gdy próbujesz zbudować markę wokół swojej wiedzy w danej dziedzinie. Bądź na bieżąco ze swoją branżą i jeśli nie jesteś świetnym pisarzem, wybierz inne medium do promowania siebie lub zatrudnij freelancera, który pomoże ci podnieść poziom gry.
- Branding Yourself Wrong: Bez odpowiednich badań możesz skończyć tworząc osobistą markę, za którą nikt nie chce się zabrać. Jeśli Twoja branża jest staromodna i chcesz tchnąć w nią życie, sprawdź, czy spotka się to z pozytywnym odbiorem. Wyjdź do branży i zadaj najpierw trudne pytania, zanim zanurkujesz w brandingu w zupełnie niewłaściwy sposób. Ważne jest, aby wspomnieć, że Twoja marka osobista powinna być Twoim prawdziwym „ja”, a nie czymś, co tworzysz. Im bardziej jesteś naturalny, tym łatwiej jest zachować spójność w czasie.
- Nie bycie konsekwentnym: Bycie konsekwentnym jest najbardziej krytycznym elementem self-brandingu. Ludziom, którzy zmieniają swój system przekonań w momencie, gdy spadnie im kapelusz, nie można ufać w to, co mówią w swoich treściach. Zaufanie jest w końcu tym, czego chcą wyznawcy. Zwolennicy identyfikują się z określonymi strukturami myślowymi i podążają za ludźmi, którzy myślą podobnie do nich. Jeśli zmienisz te fundamentalne przekonania, zwolennicy nie będą już ufać Twojej marce osobistej.
- Zapominanie o dłuższej perspektywie: Dla marki osobistej długoterminowość jest niezbędna, abyś wiedział, dokąd zmierza Twoja marka. Jeśli planujesz dostarczać filmy o makijażu, których odbiorcami są początkujący lub młodzi ludzie zainteresowani doskonaleniem umiejętności makijażu, czy chcesz rozwijać te filmy w dłuższej perspektywie, gdy Twoi zwolennicy będą się rozwijać, czy też będziesz zadowolony z pozostania na tym samym poziomie, zawsze dostarczając początkującym tutoriale? Te rzeczy powinny być przemyślane we wczesnych etapach procesu planowania, więc można powoli poruszać się we właściwym kierunku.
1. Być autentycznym
Jeśli chodzi o selfbranding, bycie autentycznym jest niezbędne. Ale co to do cholery znaczy? To znaczy być sobą. Każdy ma swoje własne dziwactwo. Może przypadkowo zaczynasz śpiewać w środku rozmowy. A może masz naprawdę inny sposób ubierania się. Jest w tobie coś, co czyni cię oryginałem. I jeśli poważnie myślisz o budowaniu swojej marki, teraz jest czas, aby pogodzić się ze swoim dziwactwem. Prawda jest taka, że ta szczególna cecha jest tym, co sprawi, że wyróżnisz się na planecie 7 miliardów. Celebruj swoje różnice i pozwól pokazać swoje prawdziwe ja.
Kto jest najbardziej autentyczną osobą, która przychodzi Ci do głowy, gdy myślisz o indywidualnym brandingu? Tak, nikt inny jak Gary Vaynerchuk. Spotkałem go kilka lat temu na konferencji Traffic and Conversion w lobby hotelu i jest on tak prawdziwy, jak to tylko możliwe. Najbardziej zauważalną rzeczą w nim jest to, że on po prostu nie cenzuruje siebie. On jest prawdopodobnie bardziej prawdopodobne, aby odrzucić koncert przemówienia, które prosi go o ton w dół przekleństwa niż on jest rzeczywiście ton w dół. Ale właśnie to w nim kochamy. Rozmawia z tobą w sposób, w jaki ty rozmawiasz ze swoimi przyjaciółmi. Nie chodzi w drogim garniturze, przypominając ci, że odniósł większy sukces niż ty. Nawet jeśli tak jest. Jest typem faceta do ziemi. Kiedyś wysłałem mu wiadomość na Instagramie, a on odpowiedział mi w ciągu 10 minut. Kto tak robi? Nikt.
Podróż Gary’ego Vaynerchuka w zakresie personal brandingu rozpoczęła się na YouTube, kiedy promował swój sklep internetowy Wine Library. Czy kiedykolwiek widziałeś te filmy? Oto jego pierwszy filmik. W zasadzie wyglądało to jak domowe wideo z lat 90-tych, mimo że było z 2006 roku. Po prostu siedział przed kamerą i pił wino. Dlaczego o tym wspominam? Ponieważ nawet Gary Vaynerchuk rozpoczął budowanie marki osobistej w najbardziej niskobudżetowy sposób. Więc Ty też możesz.
2. Blogowanie w celu budowania marki osobistej
Blogowanie dla personal brandingu jest jedną ze strategii stosowanych przez wielu najlepszych influencerów. Dlaczego to działa? Cóż, dziś możesz być nikim bez głosu. Ale jeśli konsekwentnie tworzysz treści w swojej niszy przez co najmniej rok do dwóch lat, w końcu będziesz budować publiczność wokół siebie. Są dwa sposoby na podejście do blogowania dla personal brandingu. Po pierwsze, możesz zbudować swój własny blog. Ta strategia budowania marki osobistej będzie wymagała najwięcej pracy z góry, ale ostatecznie będzie najbardziej satysfakcjonująca. Możesz też pisać posty gościnne na najlepszych blogach w swojej niszy. Pozwoli Ci to szybciej zbudować publiczność, ale nie będziesz właścicielem żadnej z wirtualnych nieruchomości.
Rachel Parcell zaczęła budować swoją markę osobistą od swojego bloga Pink Peonies. Na swoim blogu pisze o modzie, urodzie i stylu życia. Od lat działa w przestrzeni blogów modowych i zdobyła reputację influencera. W rezultacie, obecnie zgromadziła ponad 973 000 obserwujących na samym Instagramie. Postanowiła spieniężyć swój blog tworząc sklep internetowy pod swoim nazwiskiem Rachel Parcell. Co sprzedaje? Modę. I ona modeluje swoją własną linię ubrań też. Jej self branding się opłacił. Jak można uzyskać podobny wynik? Twój sklep internetowy ma sekcję blogową. Wykorzystaj ją. Blogowanie dla personal brandingu to świetny sposób na budowanie wokół siebie publiczności, a jednocześnie monetyzowanie jej poprzez sprzedaż w Twoim sklepie.
3. Dostarczaj wartość
Kiedy ludzie mówią dostarczaj wartość, zwykle brzmi to jak puch. Oto co to oznacza: Powiedzmy, że sprzedajesz produkty do makijażu. Możesz być marką, która zajmuje się wyłącznie reklamami. Albo możesz zbudować markę osobistą, w której tworzysz filmy instruktażowe, piszesz artykuły na temat powszechnych pytań dotyczących makijażu, prowadzisz strumień pomysłów na inspirację makijażem na różne pory roku lub wydarzenia. Podczas gdy klient może bardzo dobrze kupić od marki, która wyłącznie prowadzi reklamy, będzie bardziej prawdopodobne, aby kupić z reklamy prowadzonej przez influencera, który dostarcza wartość. Dlaczego? Ponieważ ten influencer pomógł im i nauczył ich czegoś nowego jeszcze zanim byli gotowi do zakupu. Ta marka jest na szczycie świadomości.
Strategia marki osobistej Mimi Ikonn polega na dostarczaniu wartości. Sławę przyniósł jej kanał na YouTube poświęcony marce Luxy Hair. Na swoich filmach tworzy tutoriale do włosów, które ludzie mogą śledzić. W swoich filmach subtelnie pokazuje przedłużenia włosów, nie skupiając się na nich. Od czasu do czasu tworzyła filmy o przedłużaniu włosów, ale nawet wtedy skupiała się na wartościowej treści, jak wybrać odpowiedni kolor i jak go wpiąć. Nie dziwi więc fakt, że obecnie ma już 3,1 miliona subskrybentów. Tak właśnie buduje się skuteczną markę osobistą.
4. Wyjdź z centrum uwagi
Wiem, że to wydaje się sprzeczne z intuicją, ale bycie w świetle reflektorów przez cały czas może zbierać żniwo na swoim życiu. Plus, czasami ludzie muszą tęsknić za tobą przez trochę, aby zdać sobie sprawę, jak bardzo potrzebują cię w swoim życiu. Pomyśl o Taylor Swift. Zanim wydała swój ostatni album Reputation, nie pisała na mediach społecznościowych przez prawie rok. Całkowicie usunęła się z blasku reflektorów, ponieważ zaczęła rozpoznawać toksyczną stronę sławy. Budując markę osobistą, zdasz sobie sprawę, że istnieje minus zbyt dużej uwagi. Nie ma nic złego w tym, że od czasu do czasu trzeba zejść z blasku reflektorów, aby się odbudować.
Kylie Jenner będąc częścią klanu Kardashianów zawsze będzie osobą publiczną. Czy to reality show jej rodziny, czy okładka tabloidu, czy sukces jej marki Kylie Cosmetics, nie ma dla niej ucieczki od światła reflektorów. Jednak zaszokowała wszystkich, utrzymując swoją ciążę w tajemnicy. Unikała publicznych wyjść, nigdy nie wspominała o swojej ciąży w mediach społecznościowych. Wzięła ważny moment w swoim życiu i trzymała go poza światłem reflektorów, dopóki nie była gotowa. Kiedy jej córka się urodziła, wyjaśniła swoim fanom, dlaczego ważne było, że utrzymała to w tajemnicy.
5. Bądź konsekwentny
Konsekwencja to sekretny sos, który łączy zwycięskie marki osobiste. Konsekwencja to nie tylko codzienne publikowanie postów w mediach społecznościowych. Chodzi o ujednolicenie wyglądu i przekazu marki. Czy wszystkie Twoje posty w mediach społecznościowych wyglądają inaczej czy tak samo? Niektórzy powiedzą Ci, że musisz mieć różnorodność w swoich treściach, ale prawda jest taka, że im bardziej jesteś konsekwentny, tym łatwiej jest rozwijać swoje grono odbiorców. Jeśli twój ulubiony piosenkarz pop nagle stworzył album jazzowy, prawdopodobnie stracisz zainteresowanie, ponieważ wolisz oryginalną muzykę, którą stworzył. Tak samo jest z personal brandingiem. Twoi odbiorcy zakochają się w sposobie, w jaki prezentujesz treści. Jeśli zmienisz melodię, przeskoczą na statek.
Marka osobista Manny’ego Gutierreza jest dość spójna. Jest on beauty influencerem na YouTube, który tworzy tutoriale makijażowe na swoim kanale. Jeśli sprawdzisz jego konto na Instagramie, zobaczysz, że większość zdjęć przedstawia makijaż z bliska. Zauważalnie, większość makijażu jest bardziej dramatyczna z żywymi kolorami, które mają ten dodatkowy pop. Tak więc miłośnicy makijażu, którzy szukają bardziej dramatycznego wyglądu, prawdopodobnie będą śledzić jego konto na Instagramie i subskrybować jego kanał na YouTube, aby wypróbować podobny styl. Ma również sklep internetowy o nazwie Manny Mua, dzięki któremu może lepiej zarabiać na swoim kanale YouTube. Zauważysz, że kilka koszulek i gniazdo pop ma trochę wulgarnego języka na nim. To prawdopodobnie dlatego, że często przeklina na swoich filmach na YouTube, co utrzymuje spójność tego, jak komunikuje się nawet przez swoje produkty.
6. Sieć
Trudno jest opanować budowanie marki osobistej, jeśli nigdy nie wystawiasz się na zewnątrz. Zacznij prowadzić bloga, spotkaj się z ludźmi na konferencjach, wypij kawę z nieznajomym, pisz codziennie posty w mediach społecznościowych. Im więcej interakcji z ludźmi, tym większa staje się Twoja sieć. Chociaż możesz mieć pokusę, aby trzymać się sieci skupionej na niszy, najmądrzejszą rzeczą do zrobienia jest rozszerzenie na inne kategorie. Nigdy nie wiesz, kiedy spotkasz kogoś, kto oferuje inną perspektywę lub kto jest ekspertem w dziedzinie, o której będziesz musiał wiedzieć więcej w przyszłości.
Wiem, że to może być trochę dziwne, aby dodać uroczy pug do tej listy, ale kiedy masz 6,1 mln fanów na Facebooku i 3,2 mln fanów na Instagramie, to jest całkiem bezpieczne, aby powiedzieć, że jesteś królem Personal Branding lub jak Doug Pug powiedziałby King of Pop Culture. Doug Pug jest jednym z najbardziej sieciowych psów na świecie. Regularnie uczestniczy w imprezach dla psów, wywiadach z mediami, koncertach i nie tylko. Kiedy jego posty w mediach społecznościowych nie zawierają zdjęć, na których jest otoczony pizzą, często zawierają zdjęcia z innymi influencerami. Dlaczego jest to skuteczne? Ponieważ ci influencerzy dzielą się zdjęciem na swoich mediach społecznościowych tagując go, co pomaga zwiększyć jego social following. A dzięki wzrostowi liczby jego zwolenników może sprzedawać więcej produktów w swoim Doug the Pug Store. Więc kiedy spędzasz czas z innymi influencerami, zrób szybkie zdjęcie i opublikuj je na portalu społecznościowym, ponieważ może to pomóc ci wzmocnić twoją markę osobistą.
7. Zostań twórcą
Niektórzy budują swoją markę osobistą poprzez bycie kontrowersyjnym. To czasami może się cofnąć i spowodować wiele negatywnego rozgłosu. Bezpieczniejszym sposobem na stworzenie wspaniałej marki osobistej jest zostanie twórcą. Niezależnie od tego, czy tworzysz swój własny sklep internetowy, unikalny produkt, czy treść, nie lekceważ tego, jak ważne jest tworzenie. Najlepsi influencerzy są twórcami i wykonawcami. Więc zacznij ten sklep internetowy, stwórz ten kanał na YouTube i faktycznie zobowiąż się do pisania postów co tydzień lub pisz artykuły gościnne na godnych uwagi blogach. Chowanie się za komputerem i spędzanie weekendów na oglądaniu Netflixa nie pomoże w budowaniu własnej marki.
Historia marki osobistej Carli Bybel zaczęła się na YouTube. Na swoim kanale nieustannie tworzy piękne makijaże. Aby lepiej zarabiać na swoim wpływie, stworzyła również zestaw do makijażu, którego często używa na swoim kanale. Chociaż nie ma własnego sklepu z kosmetykami, sprzedaje swoje produkty na popularnej stronie BH Cosmetics. Produkt jest tak popularny, że klienci są ograniczeni do zamawiania więcej niż czterech sztuk. W ten sposób pokazuje, jak marka osobista może pomóc w napędzaniu silniejszego wzrostu sprzedaży. Oprócz tworzenia filmów na YouTube i własnego produktu kosmetycznego, stworzyła również własny blog, na którym porusza tematykę mody, urody i włosów. Będzie zamieszczać zdjęcia siebie modelujące różne wyglądy z pewną zawartością pisaną pomiędzy nimi.
8. Bądź ekspertem
Budowanie marki osobistej może być trudne, gdy nie masz specjalistycznej dziedziny. Każdy influencer ma swoją niszę. Jeśli masz sklep internetowy sprzedający narzędzia, możesz chcieć upewnić się, że jesteś ekspertem w dziedzinie stolarstwa, projektowania mebli lub jakiejś odpowiedniej niszy. Jeśli sprzedajesz części samochodowe, prawdopodobnie powinieneś zbudować swoją wiedzę w branży motoryzacyjnej, abyś mógł dostarczyć wartość. Innym sposobem patrzenia na to jest budowanie marki wokół własnej dziedziny wiedzy. Powiedzmy, że pracowałeś w salonie fryzjerskim przez pięć lat, możesz zbudować markę osobistą, w której podzielisz się swoją wiedzą na temat włosów, sprzedając jednocześnie produkty do włosów.
Zanim Michelle Phan zaczęła budować swoją markę osobistą na YouTube, była absolwentką szkoły artystycznej. Zastosowała swój stopień naukowy w dziedzinie makijażu i szybko zbudowała sobie lojalne grono odbiorców na YouTube, gdzie prowadziła tutoriale dotyczące makijażu. W końcu przestała tworzyć filmy na YouTube i skupiła się na swoich markach. Współzałożyła i stworzyła dwie marki: Ipsy i EM Cosmetics. Biorąc pod uwagę jej doświadczenie z tutorialami makijażowymi, przejście do tworzenia marek makijażowych miało sens dla jej kariery. Jej marka osobista pomogła podnieść jej biznes, ponieważ w 2015 roku jej firma została wyceniona na 500 milionów dolarów.
9. Wzmocnij siebie
Wcześniej w tym artykule, mówiliśmy o byciu autentycznym. Amplifying siebie jest drugim krokiem. W zatłoczonym świecie trudno jest się wyróżnić. Wzmacnianie siebie polega na tym, że bierzesz esencję tego, kim jesteś i szalejesz z nią. Na przykład, powiedzmy, że jesteś osobą podejmującą ryzyko. Jeśli chcesz zbudować swoją markę osobistą wokół tego, że uwielbiasz podejmować ryzyko, możesz tworzyć treści przedstawiające Ciebie wykonującego szereg śmiałych czynności. Tak jak Nik Wallenda zjeżdżający po linie z wodospadu Niagara lub Felix Baumgartner spadający z krawędzi kosmosu. Może nie zrobisz czegoś tak ekstremalnego, ale będziesz robił bardziej ekstremalne rzeczy, których przeciętna osoba by nie zrobiła.
Simeon Panda tworzy markę osobistą wokół swojego wyglądu fizycznego. W końcu trudno jest być traktowanym poważnie jako ekspert od fitnessu, jeśli nie jest się sprawnym. Był przedstawiany na okładkach magazynów ze względu na swoją imponującą sylwetkę. Nie chodzi tylko o to, że jest w świetnej formie, jego mięśnie są ogromne w porównaniu z przeciętną osobą. Wzmocnił swój wygląd fizyczny, aby wyróżnić się w niszy fitness. W swoim sklepie internetowym, Simeon Panda, sprzedaje treści treningowe online i sprzęt fitness. Gdyby nie wzmocnił swojego wyglądu fizycznego, jego filmy szkoleniowe online nie byłyby tak atrakcyjne. Jednak ci, którzy chcieliby mieć większe mięśnie i silniejsze ciała mogą zdecydować się na zakup produktów, które sprzedaje, aby pomóc uzyskać podobne ciało.
10. Bądź społeczny
Marki osobistej nie da się zbudować bez interakcji międzyludzkich. Oczywiście, wielu influencerów w końcu osiąga punkt, w którym wchodzi w mniejszą interakcję ze swoimi fanami. Ale jeśli dopiero zaczynasz swój self branding, prawdopodobnie chcesz odpowiadać na wiadomości od swoich zwolenników. To po prostu dobre dla biznesu. Poświęć czas każdego dnia, aby wejść w interakcję ze swoimi zwolennikami na mediach społecznościowych. Czy ktoś oznaczył cię w poście? Odpowiedz na niego. Czy jeden z Twoich artykułów został udostępniony w mediach społecznościowych? Podziękuj im. Czy klient ma pytanie dotyczące Twojego produktu? Odpowiedz na nie. Ludzie chcą szybkich odpowiedzi. Ważne jest, aby uczłowieczyć swoją markę osobistą.
Eric Bandholz, założyciel Beard Brand, faktycznie angażuje się ze swoimi zwolennikami na mediach społecznościowych. Nie odpowiada na DM-y na Instagramie, ale odpowiada na publiczne komentarze, mimo że ma ponad 26 tys. followersów. Od czasu do czasu znajdziesz też wiadomości od niego na kanale YouTube jego marki.
Wnioski
Budowanie marki osobistej może pomóc wznieść Twój biznes na nowe wyżyny. Stosując się do kombinacji wskazówek dotyczących marki osobistej, takich jak bycie autentycznym, konsekwentnym i społecznym, zwiększasz swoje szanse na sukces w karierze. Wiem, że wystawianie się na widok publiczny może być przerażające, ale nagroda jest znacznie większa niż ryzyko. Możesz mieć moc, aby naprawdę zrobić wpływ w świecie. Twoje dziedzictwo leży w Twoich rękach.